اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  درمان دختران حادثه دیده شین آباد پیرانشهر، از زمان شیوع کرونا متوقف شده است، حالا سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱، از پرداخت هزینه درمان دانش آموزان شین آبادی و تغییر وضعیت آنها خبر می دهد.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون اعتبار لازم برای تغییر وضعیت دانش آموزان “درود زن” شهرستان مرودشت و “شین آباد” پیرانشهر که در حوادث مدارس آسیب دیده بودند تصویب و هزینه عمل جراحی آنها هم در هیات رئیسه کمیسیون تلفیق مصوب شد.

گفته می شود؛ مبلغ ۴۰ هزار میلیارد تومان به بنیاد شهید برای اجرای قانون جامع ایثارگران در کمیسیون تلفیق ۱۴۰۱ مصوب شدعلاوه بر این بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران از ۴۵ هزارمیلیارد تومان پیشنهادی دولت در لایحه به ۸۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

این در حالی است که از زمان شیوع کرونا درمان دختران حادثه دیده شین آباد پیرانشهر، متوقف شده است، متاسفانه آن اقداماتی که لازم است از لحاظ درمانی بر روی این دختران انجام شود، در کشور وجود ندارد و درمان های موجود هم رضایت بخش نیستند.

با توجه به گذشت این همه سال از وقوع حادثه آتش سوزی مدرسه در ۱۵ آذر ۱۳۹۱  به دلیل نقص تجهیزات گرمایشی، اما بهبود آنچنانی در این دختران حاصل نشده است. بلکه تنها با افزایش سن کشیده شدن پوستشان، تا حدودی زخم‌ها ترمیم پیدا کرده است.

تا کنون درمان قطعی برای آنها انجام نگرفته و این کودکان با وجود بارها عمل جراحی هنوز آن چنان که انتظار می رفت، بهبود نیافته اند!

در فاجعه  آتش‌سوزی در مدرسه دخترانه روستای شین‌آباد پیرانشهر ۲۹ دانش‌آموز دختر دچار سوختگی شدند که دو نفر از آن‌ها بر اثر شدت جراحات وارده فوت کردند. همچنین انگشتان سه تن از دانش‌آموزان به دلیل شدت سوختگی و عدم قبول پیوند قطع شد.

از سال ۹۱ تاکنون دختران شین آبادی هنوز بهبودی کامل خود را به دست نیاورده اند  و از حمایتی هم برخوردار نشده اند.

به گزارش کردپرس، رنج بی پایان پروانه سوخته شین آباد پیرانشهر بعد از سپری شدن ٩ سال هنوز هم ادامه دارد و کابوس لحظه های نوجوانانی شده که آتش بی مبالاتی مسئولان، کودکیشان را ربود و اکنون در آستانه جوانی با وعده های بی ثمر داغشان را تازه تر می کند. دانش آموزانی که قربانی مدارس غیر استاندارد شدند و مدت ها است از سوی مسئولان فراموششان شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست