اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نماینده ولی فقیه و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی گفت: مدیریت پسندیده و قابل قبول در جامعه اسلامی، آن مدیریتی است که همراه با عقلانیت، تدبیر و مشورت باشد.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی در جلسه اخلاق ویژه مدیران استانی که با میزبانی دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: نهج‌البلاغه امیرالمومنین (ع) به عنوان سند راهبردی مدیریت در جامعه است که باید تمام مدیران در هر سطحی به آن تاسی داشته باشند.

وی افزود: نظام اداری و سیستم اجرایی کشور باید بر اساس نظام عدل علوی استوار باشد و بهترین شیوه برای پیاده‌سازی این نظام نیز بهره‌گیری از آموزه‌های علوی در نهج‌البلاغه و سیره ائمه معصومین (ع) است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی عنوان کرد: در خطبه ۱۵۴ نهج‌البلاغه در ضمن بیان برخی موارد، شرایط تصدی مدیریت در جامعه اسلامی نیز ذکر شده که نیاز است تمام مدیران و مسئولان در نظام اداری به آن وارسته باشند.

وی ادامه داد: بر اساس شرایط ذکر شده توسط امام علی (ع) و البته بر مبنای سیره ائمه (ع)، مدیریت در جامعه اسلامی باید بر اساس عقل، تدبیر و مشورت پذیری باشد. مدیری که عاقلانه رفتار کند و بر اساس تدبیر و عقلانیت در امور تصمیم گیری داشته باشد، قطعاً در آینده نظام اداری جایگاه مطلوب‌تری خواهد داشت.

حجت‌الاسلام قریشی بیان کرد: شنیدن سخن حق از افراد اطراف موضوعی است که برای مدیران پندآموز است. چاپلوسی نباید از جانب مدیران مورد پذیرش باشد چراکه اصلی ترین چیزی که موجب پیشرفت افراد می‌شود، شنیدن معایب همراه با ذکر نقاط قوت است.

وی گفت: رعایت حق الناس و اهل آخرت بودن نیز در مدیریت جزو اصول اساسی است، نباید این گونه باشد که حب مقام و جایگاه موجب چشم بستن بر آخرت شود. مدیران باید در این زمینه تمام دقت خود را به کار گیرند و در صورتی که نمی‌توانند در جایگاهی چشم از مادیات و دنیا ببندند، حتماً از آن مقام کناره‌گیری کرده و استعفا دهند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی، خاطرنشان کرد: افرادی که دخیل در انتخاب مدیران در هر سطحی هستند، باید به این نکته توجه داشته باشند که در انتخاب خود از افراد تنبل دوری کنند، بر اساس روایات جلوس افراد تنبل بر صندلی بدتر از جلوس ظالمان است. ظلم انسان ظالم تنها برای خودش است اما تنبلی یک مدیر موجب تنبل شدن تمام مجموعه و در نتیجه از کار افتادن سیستم می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست