اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: برای تکمیل جاده تخت‌سلیمان اعتباراتی توسط وزارتخانه اختصاص می‌یابد چون موقعیت جهانی فوق‌العاده و متنوعی داشته و می‌تواند گردشگر بسیاری را به خود جذب کند.

سیدعزت‌الله ضرغامی در سفر دو روزه به جنوب آذربایجان‌غربی از میراث جهانی تخت‌سلیمان تکاب بازدید کرد.

ضرغامی در حاشیه بازدید از میراث جهانی تخت سلیمان تکاب گفت: این مجموعه و همچنین دریاچه میراث جهانی تخت‌سلیمان تکاب در نوع خود بی‌نظیر است و در رابطه با آن داستان‌سراهایی بسیاری شده و از سوی دیگر عمق آن بیش از ۱۰۰ متر است و با وجود اینکه کاوش‌های بسیاری بر روی آن انجام شده، اما انتهای آن مشخص نیست.

ضرغامی گفت: همه ایرانیان باید تخت‌سلیمان تکاب را از نزدیک تماشا کنند چون دسترسی عمومی و فضای طبیعی مناسبی دارد.

او بیان کرد: برای تکمیل جاده تخت‌سلیمان اعتباراتی توسط وزارتخانه اختصاص می‌یابد چون موقعیت جهانی فوق‌العاده و متنوعی داشته و می‌تواند گردشگر بسیاری را به خود جذب کند.

ضرغامی تاکید کرد: هم‌اکنون دنبال سرمایه‌گذار و تکمیل زیرساخت‌های آن در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هستیم. ما به دنبال تقویت میراث ملموس برای ترویج میراث ناملموس هستیم. چون همه آنها ارزشمند هستند و باید نسل کنونی و آینده با هویت نیاکان خود آشنا شوند.

تخت‌سلیمان تکاب که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، به‌عنوان زادگاه زرتشت یاد شده و پنج دوره تاریخی را به خود دیده است و قدمت سه هزار ساله دارد.همچنین تخت‌سلیمان، بزرگ‌ترین مرکز آموزشی، مذهبی و نیایشگاه پیش از اسلام بوده و از آن به‌عنوان مهم‌ترین پایگاه دین زرتشت یاد می‌کنند.

میراث جهانی تخت‌سلیمان تکاب شامل بخش‌های همچون آتشکده آذرگشنسب، ایوان خسرو، معبد آناهیتا و آتش‌گاه‌های کوچک است.

گفتنی است؛ وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عصر دیروز به آذربایجان غربی سفر کرد و قرار است در سفر دو روزه به جنوب استان از اماکن تاریخی و طبیعی شهرستان‌های شاهین‌دژ، تکاب و میاندوآب بازدید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست