اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، گفت: مطالعات بافت تاریخی شهر ارومیه در ۶ گام تهیه و بررسی می شود که مطالعات ۴ گام اول کارشناسی به تایید رسیده و در حال بررسی اولیه مراحل پایانی  هستیم

رسول عطائی در هفتمین جلسه کمیته راهبری مطالعات بافت تاریخی شهر ارومیه، اظهار کرد: مطالعات گام پنجم و ششم شامل تهیه طرح ساختاری و تفصیلی محدوده تاریخی و تدوین برنامه مدیریت اجرا و کنترل طرح در حال بررسی هستند و برای این مطالعات سه جلسه کمیته راهبری برگزار شده است.

او  بیان کرد: این مطالعات شامل ۳۰۷ هکتار بافت تاریخی شهر ارومیه بوده و در آینده سعی بر جایگزین معادل این محدوده در بافت فرسوده خواهیم بود.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، گفت: با اتمام مطالعات طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شهر ارومیه ضوابط ساخت و ساز در جهت نوسازی مساکن موجود از نو طراحی خواهد شد و سعی بر آن است که حقوق مالکانه در آن حفظ شود.

عطائی افزود: مطالعات بافت تاریخی شهر ارومیه از سال گذشته آغاز شده  و این روند با جدیت دنبال می شود.

او در پایان گفت: مطالعات طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شهر ارومیه با هدف ساماندهی بافت تاریخی شهر ارومیه با رویکردهای تامین پایداری مساکن موجود و نوسازی آنها و تامین خدمات مورد نیاز شهری و رونق گردشگری و اقتصادی و ارتقاء کبفیت محیطی و ایجاد هویت شهری و فرهنگی انجام می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست