اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : در پی تکرار دوباره آتش سوزی های جنگلی در شهرستان سردشت روز گذشته ۱۲.۵ هکتار از سطح جنگل‌های شهر «ربط» در این شهرستان را طعمه حریق کرد و باز هم خبری از تجهیز امکانات اطفای حریق نیست!

رحمت ابراهیمی، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت اظهار کرد: بر اساس گزارش های مردمی مبنی بر آتش سوزی در مناطق جنگلی روستاهای اطراف شهر «ربط» سردشت، نیروهای امدادی منابع طبیعی و آتش‌نشانی به محل مورد نظر اعزام شدند که با تلاش این نیروها حریق مهار و از سرایت به بخش‌های دیگر جلوگیری به عمل آمد.

او با اشاره به اینکه علت آتش‌سوزی در دست بررسی است، به ایرنا اضافه کرد: در این آتش‌سوزی ۱۲.۵ هکتار از جنگل‌های بین روستاهای «گوله» و «لیلانه»، «شالگه» و «سیسر» شهر «ربط» طعمه حریق شد و به بخشی از باغات و مزارع این منطقه نیز خسارت‌هایی وارد آمد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت از گردشگران، مسافران و روستاییان خواست در این فصل که به دلیل خشک شدن علوفه‌ها احتمال آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها وجود دارد، هنگام برپایی آتش نکات ایمنی را رعایت کنند.

او با اشاره به اهمیت جنگل و حفظ و حراست از منابع خدادادی از شهروندان خواست در صورت هرگونه آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های این منطقه آن را به شماره ۱۵۰۴ منابع طبیعی اعلام کنند.

گفتنی است؛ ٢٠ تیر ماه سال جاری نیز آتش‌سوزی ٨۵٠ میلیون تومان به مزارع و باغات این شهرستان خسارت زد بطوریکه ۲۴ هکتار گندم‌زار، ۴ هکتار تاکستان و ۴ هکتار مرتع و جنگل طعمه حریق شد.

همچنین در کمبود امکانات ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی دهم تیر ماه نیز ۴ هکتار از جنگل های استان در سردشت خاکستر شد.

موضوع تجهیز بخش اطفای حریق و افزایش نیروی انسانی از سال های قبل تاکنون همچنان در حد وعده و وعید باقی مانده است و مشخص نیست اداره کل حفاظت منابع طبیعی دقیقا وظیفه اش چیست؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست