اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: با انجام عملیات انفجار ترانشه در گردنه کولیج، زمان پروژه احداث بزرگراه بین‌المللی نقده – پیرانشهر-تمرچین به مدت یکسال کاهش می یابد.

سیدمحسن حمزه‌لو گفت: این انفجار با کار گذاشتن ۱۰ تن باروت در ترانشه انجام شد تا روند توسعه مسیر در کیلومتر ۲۵ بزرگراه بین‌المللی نقده – پیرانشهر_تمرچین با سرعت انجام گیرد.

او افزود: عملیات ساخت این بزرگراه در مسیر ۶۰ کیلومتری محور نقده – پیرانشهر در حال انجام است و طبق برنامه کاری حوزه ساخت و توسعه راههای استان روند بهسازی و تعریض این مسیر در سریع‌ترین زمان ممکن به اتمام می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی ادامه داد: اهمیت توسعه و بهسازی بزرگراه بین‌المللی نقده_پیرانشهر_تمرچین جهت اقتصادی شدن زیرساخت‌های حمل و نقلی در پایانه مرزی تمرچین حیاتی است.

او تصریح کرد: طولانی شدن اجرای پروژه‌ها، افزایش هزینه‌ها، کاهش اثربخشی، پرداخت تعدیل‌ها و مابه‌التفاوت‌ها جهت جبران خسارات ناشی از این تأخیر را به دنبال دارد که این موضوع در پروژه احداث بزرگراه نقده-پیرانشهر-تمرچین با راهکار انفجار ترانشه مانع تقلیل یافت.

به گزارش کردپرس، از مجموع طول بزرگراه نقده- پیرانشهر از سال گذشته تا کنون تنها ٢.۵ کیلومتر افتتاح شده و بنا بر وعده معاون وزیر راه قرار بود؛ تا بهار سال ۱۴۰۱ حداقل ۱۰ کیلومتر از این مسیر بزرگراه نقده- پیرانشهر- تمرچین، چهارخطه شود، اما با آغاز تابستان ١۴٠١ نه تنها هنوز پیشرفت مورد نظر وزارت راه، حاصل نشده، بلکه راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی به سرانجام رسیدن آن ١٠ کیلومتر را به ادامه سال جاری موکول کرده است.

بزرگراه نقده- پیرانشهر به طول ٧٠ کیلومتر که به مرز رسمی و زمینی تمرچین ختم می شود، از اهمیت بالایی برخوردار است اما این پروژه که از سال ۹۴ آغاز شده بود به دلیل مشکلات همیشگی پروژه های حوزه راه و پیمانکار! در سال ۹۹ راکد ماند.

پس از آن روند اجرای طرح مجددا از سر گرفته شده ولی باز هم به دلیل کمبود اعتبار و سایر مشکلات پیش آمده تا کنون با کندی مواجه بوده و تنها ٢.۵ کیلومتر از این پروژه افتتاح شده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست