اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی از کاهش شدید واکسیناسیون روزانه در استان خبرداد.

دکتر سید جلیل موسوی بااشاره به اینکه به شدت واکسیناسیون روزانه در استان کاهش یافته است، اظهار کرد: روند نزولی کرونا، مسافرتها، تبلیغات ضد واکسن، بیان برخی موارد به عنوان عوارض واکسن که ربطی به واکسن ندارد و خفیف بودن امیکرون در اکثر موارد را از عمده علل کاهش واکسیناسیون می توان نام برد.

وی در ادامه با اشاره به علل کاهش تمایل به واکسیناسیون دوز سوم حاصل از نظرسنجی مردمی در استان خاطر نشان کرد: ۳۱.۲ درصد بدلیل داشتن علائم سرماخوردگی، ۱۱.۲ درصد اقدام به واکسیناسیون درآینده نزدیک ، ۷.۹ درصد بخاطر ترس از عوارض، ۵.۹ درصد بی اعتمادی به واکسن های موجود، ۵.۹ درصد سهل انگاری ، ۵.۴ درصد عدم اطلاع از الزام برای واکسن یادآور و ..را علل کاهش تمایل به تکمیل پروسه واکسیناسیون عنوان کردند.

این متخصص بیماریهای عفونی در ارومیه، جمعیت واجد شرایط دریافت واکسن کرونا در استان را ۳ میلیون و ۱۶۳ هزار و ۲۶۴ نفر عنوان کرد و گفت: تاکنون ۵ میلیون و ۹۴۹ هزار و ۸۲۴ دوز واکسن در استان تزریق شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان ۳۶ پایگاه تجمیعی، ۵ پایگاه اتوبوسی و یک پایگاه خودرویی به استعداد ۱۱۴ تیم در استان آماده ارائه خدمات واکسیناسیون هستند، ادامه داد: علاوه بر مراکز یاد شده در کلیه مراکز بهداشت ، خانه های بهداشت و پایگاههای سلامت واکسیناسیون انجام می شود.

دکتر موسوی با بیان اینکه ضریب واکسیناسیون در استان روزانه ۱۰۰ هزار دوز است، با اشاره به پوشش واکسیناسیون در استان یادآور شد: تاکنون ۸۳ درصد افراد ۵ سال به بالا دوز اول، ۷۳.۱ درصد دوز دوم و ۳۱.۸  درصد دوز سوم را دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳۳ نفر در بخشهای کرونایی استان بستری هستند، تعداد کل بستریها در استان طی ۲۴ ساعت گذشته را ۳۱ نفر که از اول بهمن کمترین مقدار است،اعلام کرد و گفت: ۲ شهرستان کلا بستری کرونایی ندارد و ۹ شهرستان بستری جدید نداشت.

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان با بیان اینکه تاکنون ۷۵۲۰ نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را ازدست داده اند، افزود: مجموع مبتلایان به کرونا در استان ۳۵۵ هزار و ۱۴۹ نفر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست