اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : در نشست مشترک بین مسئولین ایرانی و ترکیه ای بر ضرورت تکمیل جاده خوی – قطور و ۲۴ ساعته شدن مرز رازی _ کاپی کوی تاکید شد.

داریوش امانی، معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این نشست تصریح کرد: رییس جمهور ایران در خصوص رسیدن به سطح ۳۰ میلیارد تبادلات تجاری و اقتصادی بین دو کشور ایران و ترکیه اعلام آمادگی کرده است و مرز رازی و کاپی کوی می تواند در تحقق این رویداد مهم اقتصادی نقش اساسی ایفا کند.

امانی تصریح کرد : برای تکمیل جاده استراتژیک خوی – قطور اعتبار ویژه ای تخصیص خواهیم داد .

عادل نجف زاده، رییس پارلمانی گروه دوستی ایران و ترکیه و نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس نیز در این نشست ضمن تشکر از مهمان نوازی مسئولین ترکیه اظهار کرد: در دیداری که به همراه رییس مجلس رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه داشتیم دو کشور علاقمند افزایش تبادلات تجاری و اقتصادی از مسیر مرز رازی – کاپی کوی هستند.

وی تصریح کرد : در حال حاضر پایانه رازی تکمیل و بزودی افتتاح می شود و تکمیل جاده خوی – قطور هم بخش اول جاده تا ۳۴ کیلومتر تمام شده و بخش دوم نیز با توجه به پیگیری های صورت گرفته و نگاه ویژه دولت و وزیر راه در مدت یکسال تکمیل خواهد شد .

نجف زاده ادامه داد : موضوع ۲۴ ساعته شدن مرز رازی کاپی کوی هم باید توسط دو دولت ایران و ترکیه در اسرع وقت تصمیم گیری و به نتیجه برسد تا شاهد رونق اقتصادی منطقه و افزایش تبادلات تجاری دو کشور ایران و ترکیه به سطح ۳۰میلیارد دلار باشیم .

سوکاک مدیر گمرک کاپی کوی ترکیه نیز در این نشست ضمن خوش آمد گویی به مسئولین ایرانی و هیات همراه اظهار کرد : برای دولت و مردم ترکیه تکمیل جاده خوی – رازی بسیار مهم و حیاتی است .

وی تصریح کرد : اقتصاد و تجارت ترکیه وابسته به این گمرک رازی و کاپی کوی است و تکمیل جاده خوی – قطور آرزوی مردم ترکیه  است.

جاده استراتژیک خوی -قطور در مدت یکسال به بهره برداری کامل می رسد

معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت : جاده استراتژیک خوی -قطور در مدت یکسال به بهره برداری کامل می رسد.

داریوش امانی طی سفر به خوی در جریان بازدید از جاده استراتژیک خوی – قطور و پایانه بزرگ رازی اظهار کرد : با تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته توسط نماینده خوی پایانه بزرگ رازی در پایان اردبیهشت سال جاری با حضور وزیر کشور و سایر مسئولین کشوری با اعتبار نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

امانی افزود : برودت هوا و بارش ها عامل به تاخیر افتادن زمان افتتاح گمرک رازی شده است .
وی با بیان اینکه جاده قطور با توجه به اینکه ۴۰۰ کیلومتر نزدیکتر از سایر مسیرهای ایران به ترکیه است مورد توجه و علاقه مسافران و گردشگران خارجی است و ضروری است این جاده در اسرع وقت تکمیل و به بهره برداری برسد که در صدد هستیم جاده مهم خوی – قطور را در مدت یکسال به بهره برداری کامل برسانیم.

وی راه اندازی بازارچه های مرزی را برای اشتغال و رونق اقتصادی مرز نشینان را خواستار شد.

عادل نجف زاده، نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس نیز در این بازدید اظهار کرد : جاده – قطور و پایانه بزرگ رازی نه تنها برای اقتصاد و تجارت خوی حیاتی است بلکه تکمیل این جاده منجربه افزایش راندمان اقتصادی و تجاری کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه با راه اندازی گمرک بزرگ رازی گام مهم ۲۴ ساعته شدن مرز رازی برداشته می شود، تصریح کرد : برای رسیدن به سقف تجارت ۳۰ میلیارد دلاری مورد توافق دو دولت ایران و ترکیه نیازمند تکمیل جاده خوی – قطور و ۲۴ ساعته شدن مرز رازی هستیم.

به گزارش ایسنا، بازدید از مجموعه گمرک رازی و بررسی نحوه افتتاح این گمرک توسط مسئولین کشوری از دیگر بخش های سفر رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به خوی بود که در این سفر همچنین مقرر شد جاده خاکی وروستایی گوگرد به طول ۵ کیلومتر زیر سازی و  آسفالت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست