اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از اینکه وزارت کار تنها به مرجع برای ثبت آمار بیکاران تبدیل شده و به غیر از این برنامه منسجمی در جهت اشتغالزایی نداشته است، گفت: وزیر کار باید تمام دستگاه‌های اجرایی و ابرقدرت‌های اقتصادی کشور را برای سرمایه‌گذاری در حوزه اشتغالزایی هماهنگ کند.

سید سلمان ذاکر در مورد انتشار خبری از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر کاهش نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته و طراحی سامانه‌ای برای ثبت نام بیکاران در کشور، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنها به مرجعی برای ثبت آمار بیکاران جامعه تبدیل شده است.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آمار افراد فاقد شغل در کشور و حتی حوزه انتخابیه‌ام کاهش پیدا کرده است اما میزان آن بسیار محدود است و نمی‌توان گفت که کاهش نرخ بیکاری در مقایسه با سال گذشته چشمگیر بوده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در ارائه راهکار برای رفع معضل بیکاری در کشور، تاکید کرد: هم‌اکنون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید تمام دستگاه‌های اجرایی و ابرقدرت‌های اقتصادی کشور همچون شستا، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) را در جهت سرمایه‌گذاری در حوزه اشتغالزایی هماهنگ کند تا با این روش بتوانند گامی اساسی در راستای رفع معضل بیکاری در کشور بردارند.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از کاهش سهمیه جذب نیرو در آذربایجان غربی از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست تا حق این استان را در امر اشتغال جبران کند.

او افزود: متاسفانه کاهش نرخ بیکاری در استان آذربایجان غربی چشمگیر نبوده و شاخص‌های فلاکت، تورم و بیکاری در آن موج می‌زند.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون به دلیل آمار بالای افراد تحصیلکرده جویای کار بخش زیادی از زمان نمایندگان مجلس در این استان به بررسی مشکل بیکاری در حوزه انتخابیه اختصاص پیدا می‌کند.

ذاکر اظهار کرد: در استان آذربایجان غربی، ایجاد بازارچه‌های مرزی و احداث کارخانه‌های جدید می‌تواند نقش بسیار موثری در جهت رفع معضل بیکاری جوانان داشته باشد.

اوبا اشاره به یکی دیگر موانع اشتغالزایی در استان آذربایجان غربی، افزود: در این استان طی سال‌های گذشته حدود ۱۵ هزار نفر نیرو کمتر از سایر استان‌ها جذب شده است که باید دولت این کسری را جبران کند کما اینکه بنده بارها در این زمینه با سازمان اداری و استخدامی کشور مکاتبه داشته‌ام و تذکر داده‌ام و امروز هم به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهم گفت حق آذربایجان را در امر اشتغال جبران کند و با آن همچون دیگر مناطق برخورد نکند چرا که در این منطقه نیاز بیشتری به نیروی جوان وجود دارد ضمن اینکه در این استان زمینه آلودگی جوانان به قاچاق بیشتر است و اگر این حق جذب را برنگردانید قطعا عاقبت خوبی به دنبال نخواهد داشت.

نماینده مجلس یازدهم، گفت: البته اولین سوالی که بنده از آقای عبدالملکی وزیر اسبق تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتم هم در خصوص مشکلات مربوط به حوزه اشتغالزایی در استان آذربایجان بود که در نهایت باعث شد وی از این سمت کناره‌گیری کند.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی، در پایان به خانه ملت تاکید کرد: هم‌اکنون نیز میزان کاهش آمار افراد فاقد شغل در استان آذربایجان غربی کافی نیست و ما را راضی نمی‌کند و هنوز مطالبات جوانان تحصیلکرده در این استان برای اشتغال، از سوی مسئولان مربوطه بدون پاسخ باقی مانده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست