اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از افزایش سرقتهای خرد در استان خبرداد.

سردار جهانبخش در آیین تجلیل از خبرنگاران با بیان اینکه در سرقتهای خرد افزایش داریم، افزود: به غیر از افزایش ۱۳ درصدی سرقت از منازل، در حوزه سرقت های خشن اعم از سرقت مسلحانه ۱۰۰ درصد کاهش، سرقت به عنف ۲۲ درصد کاهش و سرقت تحت پوشش نیز ۵۰ درصد کاهش داشته است.

وی اظهارکرد: ۸۰ درصد از سرقت از منزل به وقوع پیوسته منجر به کشف شده است، گفت: امسال در حوزه سارقین با افزایش ۲۴ درصدی بیش از ۵۵۰۰ نفر سارق دستگیر شدند.

سردار جهانبخش با اشاره به فعال بودن ۲۴ خط شبانه روزی ۱۱۰ در استان یاد آور شد: متاسفانه حجم تماس ها بیش از ظرفیت اعزام به محل است و حضور اکیپ های ۱۱۰  برای هر تماسی امکان‌پذیر نیست، فوریت هایی برای حضور پلیس ۱۱۰ تعریف شده که باید زیر ۱۵ دقیقه به محل مراجعه کنند.

وی با اشاره به وجود معتادین متجاهر در شهر با انتقاد از اینکه ظرفیت کمپ های استان تنها ۱۰ درصد از نیاز استان را پاسخگوست، افزود: متاسفانه محل نگهداری برای معتادین به قدر کفایت در استان طی ادوار گذشته افزایش نیافته است اما دو سوله در حال تجهیز است تا با تکمیل این سوله ها ظرفیت کمپ های استان به هزار نفر افزایش می یابد.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۴۲٠٠ نفر معتاد جمع آوری شده است اما جمع آوری معتادان به تنهایی کافی نیست پی جویی و درمان این افراد نیز بسیار موثر است.

سردار جهانبخش با ابراز تاسف از وضعیت ترافیکی شهر ارومیه و برخی شهرهای استان گفت: متاسفانه وجود ناهنجاریهایی در زیرساخت های شهری از جمله نبود پارکینیگ برج های اطراف خیابان های پر ترافیک سبب ایجاد ترافیک در شهر شده است که بهدجد پیگیر رفع مشکلات این مناطق برای سهولت تردد شهروندان هستیم.

وی در خصوص سگ گردانی در اماکن عمومی نیز خاطرنشان کرد: برای این موضوع قانونی وجود ندارد، تردد با سگ در خودرو مشمول جریمه است ولی حضور سگ در پارک و  پیاده رو اگر شاکی نداشته باشد نقض قانون نیست.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: ۲۴ خط تلفن ۱۱۰ به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی است و ۱۲ کاربر در آنها فعال هستند البته حجم تماس‌ها بالاست ولی فوریت‌های ما در عرض ۱۵ دقیقه در محل حاضر می‌شوند که این بخش باید تقویت شود.

سردار جهانبخش در خصوص برخورد با متکدیان، تاکید کرد: رسیدگی به این مساله نیازمند برنامه‌ریزی و رسیدگی است و توجه به این امر در اولویت بوده و تدابیر لازم در این رابطه سنجیده می‌شود.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌غربی در ادامه بیان داشت: مقام شامخ هنرمندان فرهیخته ای که در راه روشنگری و آگاهی بخشی بر جامعه تلاش می کنند و رسانه های جمعی یکی از منابع قدرت به شمار می روند که در راستای نوآوری و ارائه راهکارهای مناسب پیشرفت و آبادانی تلاش می کنند.

جهانبخش تصریح کرد : امنیت دو مولفه ” عینی و ذهنی ” دارد که بخشی از آن به وظایف ارگان ها و سازمان ها از جمله پلیس و غیره و بخش دیگر هم به رسانه ها و خبرنگاران بستگی دارد.

 رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات آذربایجان غربی نیز در این جلسه با انتقاد از اینکه جای خالی نگاه محتوایی و تحلیل مسایل در بین رسانه ها خالی است، افزود:  امروزه با افزایش تعداد شهروندخبرنگار ها متاسفانه رسانه‌ها به بیان رویدادها از زبان این شهروند خبرنگاران اکتفا می کنند در حالی که به چالش کشیدن رویداد، تعریف خاستگاه امور بر عهده خبرنگار است و لازم است خبرنگاران در کنار روایت اخبار، نگاهی محتوایی به مسائل داشته باشند.

یوسف پیربوداقی وی ادامه داد: ویژگی خبر خوب آن است که خبرنگار مسئولان را متوجه نقاط ضعف و قوت و آسیب ها کنند اگر در خبر آسیب شناسی مورد توجه قرار نگیرد این خبر،دیگر یک خبر نیست بلکه صرفاً یک بیان رویداد است.

در ادامه این مراسم از مدیر مسئول پایگاه خبری و تحلیلی آوای مرز به عنوان رسانه فعال در عرصه اطلاع‌رسانی پلیس با اهدای لوح، تقدیر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست