اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : دادستان عمومی و انقلاب ارومیه در جلسه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم استان  که با حضور استاندار آذربایجان غربی ، رئیس کل دادگستری و مدیران ارشد استان در سالن امامت دادگستری برگزار شد ، گفت: در سال جاری ۱۳ درصد کاهش در تعداد پرونده های ورودی به دادگستری استان را شاهدیم که یکی از علل این کاهش می توان به برخورد جدی دستگاه قضا و احکام صادره اشاره کرد.

مصطفی حبیبی با بیان اینکه تاکید دستگاه قضا بر پیشگیری از وقوع جرم و انجام کار فرهنگی در این راستاست گفت:باید علت نزاع و جرم ها آسیب شناسی شود چرا که با کار کارشناسی و علت یابی بسیاری از مشکلات ریشه یابی شده و حل می شوند.

حبیبی با اشاره به علل نزاع و درگیری در بروز جرایم خشن تصریح کرد:مسائل مالی و اقتصادی یکی از دلایل بروز نزاع است و همچنین بنگاههای معاملاتی و میدان تره بار نیز از مکانهایی است که بیشترین نزاع و درگیری را در آنها شاهدیم.

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه با اشاره به اهمیت فرهنگسازی در خصوص آسیب های اجتماعی یادآورشد: مراکز علمی و آموزشی با فرهنگسازی و تبیین مضرات نزاع در کاهش جرایم تاثیرگذار هستند.

وی با اشاره به مشکل فضا در زندانهای استان اظهارکرد : زندانهای استان ۴ برابر ظرفیت اسمی خود زندانی دارند و فضای زندانهای استان جوابگو و متناسب زندانی های موجود نیست.

رضا صمیمی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح آذربایجان غربی هم در این جلسه خواستار تعامل بیشتر ادارات و سازمان ها برای کاهش آسیب های اجتماعی شد و تاکید کرد : طی کردن این مسیر سخت باید توسط همه سازمان ها و رسانه های گروهی انجام شود و موضوع نزاع و درگیری به یک دغدغه عمومی و فرهنگی تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست