اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر امور آب مهاباد گفت: هم اکنون حجم آب ذخیره شده پشت مخزن سد مهاباد به ۸۶ میلیون مترمکعب کاهش یافته و در مقایسه با سال گذشته ۲۴ میلیون مترمکعب کمتر است.

خالد رحمانی افزود: سال گذشته در مرداد ماه حجم آب ذخیره شده در سد مهاباد ۱۰۶ میلیون مترمکعب بود اما امسال بدلیل کاهش بارندگی‌های و کم شدن آب ورودی از رودخانه‌های منتهی به این سد، حجم آب کاهش یافته است.

او اضافه کرد: هم اکنون تراز سد مهاباد به یک هزار و ۳۴۶ متر کاهش یافته در حالیکه سال قبل این مقدار نیز سه متر بیشتر از امسال متر بود.

مدیر امور آب مهاباد ادامه داد: امسال با توجه به گرمای تابستانی بیش از هفت میلیون مترمکعب آب از سطح دریاچه سد تبخیر شد که پارسال این مقدار ۵۰۰ هزار مترمکعب کمتر بوده است.

رحمانی در خصوص کاهش بارندگی‌ها در مهاباد یادآور شد: سال گذشته تا مرداد ماه ۴۳۱ میلی‌متر بارندگی در ایستگاه باران‌سنجی تاج سد مهاباد ثبت شده بود اما امسال این مقدار به ۳۴۴ میلی‌متر کاهش پیدا کرده است.

او با اشاره به اینکه سال گذشته ۸۲ میلیون مترمکعب آب از مخزن سد مهاباد به سمت دریاچه ارومیه و آبیاری مزارع کشاورزی رهاسازی شد، گفت: از محل رهاسازی آب امسال ۶ هزار مگاوات برق تولید شده که این مقدار در سال گذشته ۹ هزار مگاوات ثبت شده است.

رحمانی در پایان به ایرنا اظهار کرد: در راستای کمک به حفظ محیط زیست و احیای تالاب‌های این شهرستان، یک میلیون مترمکعب آب به تالاب بین المللی کانی برازان اختصاص یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست