اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: مقرر شده تا ۲۶ هکتار زمین جهت احداث پروژه بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی، به ما تحویل دهند. اگر دوباره سنگ اندازی نشود، می توانیم کار را شروع کنیم.

به گزارش کردپرس، سال ۹۶ موضوع احداث بیمارستانی بزرگ در ارومیه با جذب سرمایه گذاری‌های فرا استانی و خارجی مطرح شد تا با ساخت آن، این منطقه به قطب گردشگری منطقه شمال غرب ایران و کشورهای همسایه تبدیل شود.

در سفر معاون وزیر بهداشت وقت به وین اتریش، آیین امضا سند تفاهم نامه شرکت بزرگ بیمارستان‌ساز “وامد” و وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران انجام شد که در این تفاهم نامه این شرکت متعهد شد با سرمایه‌گذاری در شهر ارومیه، بیمارستان بزرگ و مدرن این شهر را در کوتاه‌ترین زمان ممکن احداث و تجهیز کند.

به گفته روح الله حضرت پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی؛ بر اساس این تفاهم‌نامه، شرکت “وامد” ضمن تامین ۸۵ درصد از اعتبارات لازم برای ساخت این بیمارستان با استفاده از ظرفیت داخلی، مراحل طراحی این پروژه ملی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن آغاز خواهد کرد و در ۶ ماه آینده کلنگ این بیمارستان ۶۰۰ تخت خوابی زمین زده می‌شود.

سرنوشت احداث بیمارستان ۶۰۰ تخت خوابی ارومیه به کجا رسیده است؟

 

با گذشت یک سال از این عقد تفاهم نامه هنوز تحویل زمین این بیمارستان تحقق نیافته تا کار احداث آن آغاز شود.

پروژه ایی که به گفته دانشگاه علوم پزشکی قابل ارتقا به یک هزار تخت است اما علیرغم تمامی تلاش ها، دانشگاه هنوز موفق به تحویل گرفتن زمین آن نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با انتقاد از تاخیر در تحویل زمین یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های بیمارستانی استان گفت: بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی ارومیه با سرمایه‌گذاری خارجی می‌بایست تاکنون احداث آن آغاز می‌شد.

جواد آقازاده روز گذشته در گفت و گو با وب دا در این خصوص اظهار داشت: در نقشه راهی که برای دانشگاه و توسعه زیر ساختی عرصه سلامت استان داشتیم پروژه بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی قابل  توسعه به یک هزار تخت و نیز بیمارستان روانپزشکی و بیمارستان سوانح سوختگی یکی از نیاز های اساسی استان بود.

وی ادامه داد: برای احداث آن نیازمند زمینی بودیم، که بدین منظور زمین جهتلو انتخاب شد و با مشاوره ها و بازدید هایی که انجام شد و استاندار وقت، مسئولین استانی جهاد کشاورزی ، منابع طبیعی ، محیط زیست ، راه و شهرسازی و حتی دکتر پزشکیان در واقع متفق القول عنوان کردند که زمینی که به درد این مجتمع یا بهتر بگویم دهکده سلامت خواهد خورد همین زمین های جهتلو است.

 

نبود عزم راسخ برای واگذاری زمین بیمارستان ۶۰۰ تختی به دانشگاه علوم پزشکی

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تصریح کرد: البته قبلا این زمین ها دست دانشگاه علوم پزشکی بوده و حتی برای سه پروژه کلنگ زنی کرده بودیم ولی نیمه کاره مانده بود و بعد از دوره اول مسئولیت بنده در دانشگاه ، آن را واگذار کرده بودند به هر حال تا به امروز متاسفانه این پروسه طول کشیده و عزم راسخی در استان برای در اختیار گذاری این زمین به دانشگاه علوم پزشکی ندیدم.

آقازاده با اشاره به اینکه تا به امروز نیاز مردم به تخت بیمارستانی و کمبود آن تشخیص داده نشده است، افزود: یک عده هم این را بحث سیاسی و جناحی کرده بودند و همین درگیری های پشت قضیه باعث شد که این زمین را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار ندهند و در این پنج سال استان ضرر کرد. بنده توان داشتم بودجه جذب کنم ، اعتبار جذب کنم تا بتوانم مثل سایر بیمارستانها آن را احداث نمایم و اگر در آن زمان ساخته نشد، همه این افراد باید پاسخگو باشند که چرا انجام نگرفت .

۲۶ هکتار زمین کفاف این پروژه عظیم درمانی را نمی دهد

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اظهار داشت: در جلسه‌ای که با استاندار آذربایجان غربی داشتیم قرار شد ۲۶ هکتار را به ما تحویل دهند و اینکه این واگذاری به چه شکل خواهد بود جای بحث دارد. البته اگر دوباره سنگ اندازی نشود و ما بتوانیم این زمین را تحویل بگیریم. کار ساخت بیمارستان را شروع خواهیم کرد.

آقازاده با بیان اینکه ۲۶ هکتار برای چنین پروژه بزرگی و نیازهای آینده کفاف نخواهد  کرد، گفت: با توجه به نظر کارشناسی ام باید بگویم احتمالا در آینده دوباره به این نتیجه خواهیم رسید که ای کاش همه این زمین در اختیار دانشگاه علوم پزشکی برای ایجاد دهکده سلامت که یک مرکز ریفرال خواهد شد قرار می گرفت.

۱۶ اردیبهشت ماه سال ۹۶ بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی  ارومیه با حضور قاضی زاده هاشمی وزیر وقت بهداشت کلنگ زنی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست