اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : کمبود نان و ایجاد صف در مقابل نانوایی‌های شهرستان مرزی پیرانشهر معضلی است که مردم را نگران و نسبت به این وضع گلایه‌مند کرده، مدتی است که نانوایی های این شهرستان در برخی نقاط ، شلوغ و صف ها برای خریدن نان، طولانی شده است. در این میان، مسئولان شهرستانی می گویند سهم آرد نانواها کم نشده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و نانوایان هم می گویند تقاضا برای خرید نان بیشتر شده و سهم موجود آرد پاسخگوی نیاز مردم نیست.

می گویند برخی ها، آرد را خارج از شبکه می فروشند و به همین علت برای پخت نان، آرد کم می آورند و نانوایی ها می گویند در این ایام ، حضور مسافران و گردشگران میزان تقاضا برای نان را افزایش داده و البته سهمیه بندی آرد آزادپزها هم بر این وضعیت تاثیرگذار بوده است.

مراجعه روستاییان به شهر برای تامین نان هم نشان از کمبود این محصول در روستاها دارد. در فصل برداشت محصولات که میزان به کارگیری کارگر در بخش کشاورزی افزایش یافته، نیاز به تامین نان هم بیشتر شده و از این رو روستاییان برای تامین نان به نانوایی های شهرها مراجعه می کنند.

این روز‌ها در حالی خبر کمبود نان در شهرستان به معضلی برای مردم تبدیل شده است که این شهرستان تاریخی، مهم و تأثیرگذار، گرچه در میان انبوهی از نداشته‌های خود و بی‌توجهی‌های متولیان امر و مسوولان شهرستانی دست و پنجه نرم می‌کند.برخی شهروندان در صحبت‌های خود حتی از واژه «ظلم مضاعف» به پیرانشهر «در طول دهه‌های اخیر» استفاده کرده و می‌گویند: کمبود نان برای مردم در این شهر که هیچ ندارد، دیگر نوبر است.

🔴وعده‌ فرماندار پیرانشهر

در پی مشکلات و حواشی پیش رو فرماندار پیرانشهر امروز به همراه مدیر غله و خدمات بازرگانی استان و جمعی از مسئولین از وضعیت، توزیع نان، سهمیه آرد، رعایت بهداشت، کیفیت، قیمت نان و همچنین برخی گلایه های مشاهده شده در سطح شهر بازدید و موارد ذکر شده را مورد بررسی قرار دادند.

سیدعلی ترابی ضمن تذکر به کلیه نانوایی ها به رعایت بهداشت و توزیع نان بصورت عادلانه تاکید کرد و افزود: ضروری است که بازدید ها و نظارت ها در این زمینه بصورت جدی صورت گیرد و نسبت به وضع ظاهری عرضه نان دقت نظر بیشتری شود.

وی همچنین نسبت به بررسی نانوایی هایی که کیفیت پخت کمتری دارند تذکر داد و با اشاره به وضعیت موجود نان در شهرستان گفت: سهمیه آرد نانوایی ها و نحوه پخت در حال حاضر نسبت به ماه های گذشته تغییر نکرده و هیچ گونه نوساناتی وجود ندارد و رسما اعلام می کنیم که هیچگونه کمبود آرد و کاهش سهمیه نانوایی ها و همچنین افزایش قیمت نان در شهرستان نداریم.

یک پاسخ

  1. دروغ…من ساکن پیرانشهرم ،آرد به نانوایی ها نمیدهند حتی نانوایی برخی از روستا ها تعطیل شده اند …تنها دلیلش کمبود آرد است و دلیل کم بود آرد هم عدم خرید گندم کافی از کشاورزان است مقدار نرخی که برای گندم گذاشته شده آنقدر کم است که کفاف خرج های زندگی و معیشت کشاورزان را نمیدهند آنها مجبورند در بازار آزاد و با قیمت بیشتر گندم خود را بفروشند که بیشتر این گندم های فروخته شده به نقاط دیگر ایران یا حتی کشور های دیگر توسط بازرگانان محلی صادر میشود. اگر بخواهند از دولت گندم بخرند برای کاشت قیمت آنقدر بالا است که در بازار آزاد قیمت خرید گندم مناسب کاشت کمتر از نرخ تعیین شده ی دولت است …این هم برمیگرده به عدم تدابیر مناسب مسئولین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست