اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : منابع مختلف از کشته شدن شماری از افراد و زخمی شدن صدها تن دیگر در جریان تظاهرات امروز عراق خبر می دهند.به گزارش کردپرس، سرتیپ خالد المحنا، سخنگوی جدید وزارت کشور عراق عصر امروز (جمعه) در گفت و گو با خبرگزاری رسمی این کشور (واع) اعلام کرد که دست کم دو غیر نظامی در جریان تظاهرات اعتراض آمیز در بغداد و شمار دیگری از استان های واقع در مرکز و جنوب عراق جان خود را از دست دادند.
سرتیپ المحنا همچنین شمار زخمی های تظاهرات در پایتخت و استان های دیگر عراق را ۴۰۹ نفر شامل ۳۳۷ تظاهرکننده و ۷۲ نیروی امنیتی اعلام کرد و خاطر نشان ساخت که در جریان تظاهرات امروز به هیچ وجه از گلوله استفاده نشد در حالی که در بغداد همکاری زیادی میان دو طرف در جریان بود.
با این حال، خبرگزاری فرانسه (AFP) از منابع امنیتی و پزشکی در عراق نقل کرد که در جریان تظاهرات امروز در مجموع ۱۴ تظاهرکننده کشته شدند جایی که ۱۰ نفر در شهرهای ناصریه و عماره به ضرب گلوله، دو تن در شهر سماوه هنگام آتش زدن مقر یکی از احزاب و دو تن دیگر نیز در بغداد و در نتیجه اصابت کپسول حاوی گاز اشک آور جان خود را از دست دادند.
کمیسیون عالی و مستقل حقوق بشر در عراق نیز به نوبه خود با صدور بیانیه ای از کشته شدن ۲۱ تظاهرکننده شامل هشت نفر در بغداد، شش نفر در میسان، شش نفر در ذی قار و یک نفر در مثنی خبر داد.
کمیسیون حقوق بشر عراق همچنین تاکید کرد که در جریان تظاهرات امروز در مجموع هزار و ۷۷۹ نفر نیز زخمی شدند که بیشترین آمار با هزار و ۴۹۳ زخمی مربوط به بغداد است.
این در حالی است که برخی رسانه های عربی شامگاه امروز آمار جدیدی به نقل از کمیسیون مذکور در رابطه با شمار قربانیان تظاهرات در عراق منتشر کردند که بر اساس آن، تاکنون شمار کشته ها به ۲۴ تن افزایش یافته و بیش از دو هزار تن دیگر نیز زخمی شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست