اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

امسال نیز با کمبود برخی داروها مواجهه هستیم اما این کمبودها همانند سال گذشته حاد نیست چرا که سال گذشته سخت ترین سال از نظر کمبود دارویی را در کشور و در استان داشتیم.

آوای مرز : مدیر نظارت ارزیابی مواد و فراورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه با اشاره به اینکه کمبود دارو مختص استان نیست و مسئله ای کشوری است، تصریح کرد: سال گذشته در ۴۰۰ قلم کمبود دارویی داشتیم که امسال این عدد به ۱۳۰ قلم دارو رسیده است.

لعیا صدیق راد در گفت وگو با ایسنا افزود: امسال نیز با کمبود برخی داروها مواجهه هستیم اما این کمبودها همانند سال گذشته حاد نیست چرا که سال گذشته سخت ترین سال از نظر کمبود دارویی را در کشور و در استان داشتیم.

وی اظهار کرد: دلیل بسیاری از کمبودها وجود برخی از مشکلات در ورود مواد اولیه دارویی، تحریم‌ها و عدم واردات برخی از داروها است.

مدیر نظارت ارزیابی مواد و فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه یاد آورشد: از سالیان گذشته انسولین موجود در بازار قلمی بوده و کاملا وارداتی و گران بود که به مرور زمان زیر پوشش بیمه رفت و ۹۸درصد هزینه انسولین توسط دولت و بیمه ها پرداخت کردند.

وی ادامه داد: خط تولید داروهای ایرانی برای انسولین در کشور راه اندازی شده که پاسخگوی نیاز بیماران داخل کشور نیز است.

صدیق راد افزود: با وجود اینکه انسولین ایرانی در داروخانه ها موجود است برخی تمایل دارند که فقط انسولین خارجی مصرف کنند که بدلیل سهمیه اندکی که دولت برای استان ها در نظر می گیرد گاها با کمبود مواجهه می شویم لذا اگر کمبودی هم در بازار باشد کمبود انسولین خارجی است.

مدیر نظارت ارزیابی مواد و فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه با تاکید به اینکه پیگیر افزایش سهمیه انسولین خارجی در استان هستیم، تصریح کرد: به بیماران توصیه می شود تا زمانی که از انسولین ایرانی جواب می گیرند حتما از این محصول استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست