اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: با خوش خیالی مسئولین و برخی مردم متأسفانه وضعیت استان به حالت قرمز رسید. مردم با حرکت مسئولان مسیر خود را تعیین می‌کنند پس مقصر اصلی در بحث عدم رعایت دستورالعمل‌ها ما مدیران و مسئولان هستیم.

جواد آقازاده در گفتگو با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان اظهارکرد: وضعیت شیوع کرونا در استان تا فروردین بسیار کمتر بود بازگشایی‌ها و کم توجهی‌ها باعث ایجاد موج جدید کرونا در کشور و استان شد که خود ما مسئولان و مدیران هم مقصر کاهش توجه مردم به کرونا بودیم.

او تصریح کرد: مدیریت ویروس کرونا خیلی مهم بوده و همه توان مجموعه درمانی را درگیر کرده اما با توجه به شرایط تحریم ها، و مرزی بودن استان بیماری تا حدود زیادی مدیریت شد و نقطه قوت آذربایجان غربی در مدیریت کرونا کنترل مناطق حاشیه ای و کم برخورار شهرها با کمک اهالی این مناطق بود که در سطح کشور بی‌نظیر بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۶۵ درصد از مردم از ماسک استفاده می‌کنند، اظهار کرد: برای رسیدن به وضعیت مطلوب باید بیش از ۸۵ درصد مردم از ماسک استفاده کنند.

او با اشاره به آغاز طرح حمایت از افراد بالای ۶۰ سال برای جلوگیری از ابتلای این افراد به کرونا در این استان گفت: این گروه جمعیتی در صورت درگیری با بیماری کرونا، بیشترین آسیب را می‌بینند که به همین خاطر نیازمند حمایت بیشتر هستند و باید خدمات غیرحضوری به این قشر ارائه شود.

آقازاده افزود: طبق آمار بیش از ۸۲ درصد فوت شدگان بر اثر کرونا در استان آذربایجان غربی، بالای ۶۰ سال سن داشتند که رقم بسیار زیادی است. همچنین نزدیک به ۴۰ درصد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان را این قشر جمعیتی تشکیل می دهند که نشان دهنده اثرپذیری زیاد آنها از شیوع بیماری کروناست.

او با ابراز خرسندی از وضعیت خوب خدمت رسانی به بیماران با توجه به پرنشدن تخت های بیمارستانی پیش بینی شده در استان بیان کرد: پیش بینی ما در ایام اوج بیماری، یک‌هزار و ۳۰۰ بستری بود که مقدماتش فراهم  شد ولی خوشبختانه از ۷۵۰ نفر بالاتر نرفت.

آقازاده اضافه کرد: بیشترین بستری در بخش های آی سی یو بیمارستان‌های آذربایجان‌غربی نیز ۱۷۵ نفر و حدود نیمی از پیش بینی ها  بود که این آمار نیز رضایت‌بخش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تاکید کرد: برای ادامه روند نزولی آن نیازمند مشارکت بیشتر مردم در خودمراقبتی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از تجمع و برگزاری مراسم عروسی و ترحیم هستیم.

او با بیان اینکه کرونا در استان با شیب ملایم کنترل شده است، گفت: طبق آمار بیشترین مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ به ترتیب در ارومیه، خوی و مهاباد و کمترین نیز در چالدران پلدشت و شوط ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست