اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز  : معاون صنایع دستی آذربایجان غربی از برپایی چهار نمایشگاه ویژه شب یلدا که عرضه کننده آثار هنری،صنایع دستی و فرهنگ ایرانی است، در شهرهای استان در خبر داد.

افسانه رنجبر با اعلام این خبر گفت: نمایشگاه ویژه شب یلدا با عنوان ” یلدا با صنایع دستی ” با هدف حفظ سنت یلدا در ارومیه بر پا شده است.

او ادامه داد: با تعدادی از هنرمندان هنرهای سنتی هماهنگی به عمل آمده و این نمایشگاه در قالب ۱۹ غرفه در زمینه هنرهای چوب ، چرم ، قلم زنی ، شیشه ، گلیم ، رودوزی های الحاقی ، تراش سنگهای نیمه قیمتی برای بازدید عموم دایر شده است.

معاون صنایع دستی آذربایجان غربی اظهار داشت: در کنار غرفه های صنایع دستی از تعدادی از فعالین بخش خصوصی برای تهیه، فروش اقلام و سوغات مرغوب و با کیفیت ویژه استان آذربایجان غربی و شهرستان ارومیه نیزبرای حضور در این نمایشگاه دعوت شده  که مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفته است .

رنجبر با اشاره به برگزاری نمایشگاههای ویژه شب یلدا در سایر شهرستانه ا استان افزود: علاوه بر ارومیه در شهرستانهای مهاباد، خوی و نقده نیز نمایشگاه ویژه یلدا برپا شده که مورد استقبال بازدید کنندگان قرار گرفته است .

معاون صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: نمایشگاه ویژه شب یلدا با عنوان ” یلدا با صنایع دستی ” از دیروز ۲۷ آذرماه در محل بازارچه دائمی صنایع دستی واقع در میدان انقلاب ارومیه ( محوطه موزه مردم شناسی ) آغاز به کار کرده و تا ۳۰ ام ماه جاری برای بازدید عموم دایر خواهد بود.

گفتنی است؛ در مهاباد نیز نمایشگاه ویژه شب یلدا با عنوان ” یلدا با صنایع دستی ” آثار ۳۵ هنرمند در ۱۳ رشته شامل گلیم بافی، معرق و چوب، چرم دوزی، رودوزی سنتی، بافتنی، نمد بافی و تزئینات و بدلیجات در معرض نمایش و فروش گذاشته شده است.

این نمایشگاه از روز پنج شنبه تا ۳۰ آذر ماه از ساعت ۱۰ الی ۱۳ و بعدازظهر از ساعت ۱۶ الی ۱۸ عصر در نگارخانه تالار وحدت شهرداری مهاباد برای بازدید علاقمندان دایر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست