اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :سرپرست اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: بیش از ۳ هزار مدرسه بعد از انقلاب در استان احداث شده است.

آیدین رحمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه در نمایشگاه دستاوردهای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب با بیان اینکه آذربایجان غربی در سرانه فضای آموزشی  وضعیت نامناسب و رتبه ۲۹ کشوری را با ۴.۰۵ مترمربع برای هر دانش آموز دارد افزود: متاسفانه در سرانه  فضای آموزشی از میانگین کشوری فاصله زیادی داریم و نیازمند همت مضاعف برای ارتقا سرانه مذکور در استان هستیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۶۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف در استان تحصیل می کنند ، اظهار کرد: ۴ هزار و ۸۵۷ مدرسه در قالب ۲۳ هزار و ۳۸۷ کلاس درس در استان  دایر است.

رحمانی با بیان اینکه ۳۰ درصد کلاسهای استان تخریبی و نیازمند بازسازی است خاطر نشان کرد: ۵ هزار و ۶۵۶ کلاس تخریبی ، ۶۰۹۰ کلاس غیر مقاوم،۲۴۶ مدرسه کانکسی در استان وجود دارد.

وی بااشاره به سیستم های  گرمایشی مدارس استان و فاجعه شین آباد بر ضرورت استانداردسازی سیستم های گرمایشی تاکید کرد و گفت: ۶ هزار و ۲۸۲ کلاس درس به بخاری نفتی ، ۷ هزار و ۲۲۶کلاس به سیستم گرمایشی مرکزی و برقی مجهز هستند.

مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی بااشاره به افتتاح ۴۸ پروژه بمناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در استان تصریح کرد: ۲۴۵ کلاس درس و ۲ سالن ورزشی در ۱۳ شهرستان با اعتبار ۳۷ میلیارد  تومان افتتاح شد.

وی با اشاره به توسعه فضای آموزشی در طی ۴۰ سال در استان اظهار کرد: از سال ۵۸ تا ۹۷، ۳ هزار و ۴۲۵ مدرسه در استان در قالب ۱۵ هزار و ۸۳۱ کلاس درس ایجاد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست