اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : متخصص بیماریهای عفونی در آذربایجان غربی گفت: ۳۶ درصد از بیماران بستری کرونایی در استان بیماری زمینه ای دارند.

دکتر سید جلیل موسوی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه تاکنون ۹۴ هزار و ۱۱۸ نفر با تشخیص کووید ۱۹ در استان بستری شدند که از این تعداد ۵۲ هزار و ۴۴۵ نفر pcr+  (۵۵.۷ درصد) و ۴۱ هزار و ۶۷۳ مورد  pcr-  (۴۴.۳ درصد) بودند، افزود: براساس بررسی انجام شده از بیماران بستری کرونایی استان،  ۳۶ درصد دارای یک یا چند بیماری زمینه ای بودند.

وی ادامه داد: ۶۷ درصد پرفشاری خون، ۴۳ درصد دیابت و بیماری مزمن قلبی با ۳۰ درصد، در صدر بیماری های زمینه ای قرار داشته و  ۶ درصد بیماری کلیوی، ۵ درصد انواع سرطانها  و اختلالات مزمن عصبی با ۴ درصد سایر بیماری های زمینه ای بستری های کرونایی را شامل می شود.

این متخصص بیماری های عفونی بر تکمیل پروسه واکسیناسیون تاکید کرد و گفت: سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای جز گروههای پرخطر در ابتلا به کرونا هستند و اکثر قریب هب اتفاق فوتی ها از این گروه هستند.

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی با اشاره به تزریق ۵ میلیون و ۹۴۷ هزار و ۹۰۹ دوز واکسن کرونا در استان اظهار کرد: تکمیل پروسه واکسیناسیون بسیار حائز اهمیت است . چرا که ۸۴ درصد از افراد فوت شده در اثر ابتلا به کرونا واکسن تزریق نکرده بودند.

دکتر موسوی بر اهمیت مراجعه به موقع به مراکز درمانی در صورت مشاهده علائم هشدار دهنده بیماری کرونا تاکید کرد و گفت: تاخیر در مراجعه و  شروع پروسه درمان، خطر وخامت بیماری و فوت را افزایش می دهد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست