اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : همه ساله در دو نوبت تعطیلات نوروزی و تابستانی اردوهای راهیان نور ترتیب می‌یابد، که این سفر معنوی معمولا با استقبال عمومی همراه می‌شود.

شیوع ویروس کرونا و مشکلات ناشی از آن به توقف دو ساله این اردوهای معنوی منجر شد، به همین دلیل امسال زائران با شوری مضاعف در این رویداد تربیتی و معرفتی شرکت کردند.

حضور در کنار مزار شهداء توفیق الهی است

مریم رهرو دانشجوی سال آخر دانشگاه در گفت ‌وگو با ایسنا بااشاره به اینکه برای نخستین بار است، در این سفر معنوی شرکت می‌کند، گفت: اولین بار که با دوستانم ثبت نام کردیم، به خاطر شیوع ویروس کرونا، سفر لغو شد.

وی حضور در کنار مزار شهداء را یک توفیق الهی دانست و خاطرنشان کرد: احساس می‌کنم، بار دیگر متولد شده‌ام، و حس یک فردی را دارم، که تازه خودش و خدای خود را شناخته است.

تولدم را کنار مزار شهداء برگزار کردم

ملیحه شیرزاد یکی از مسافران راهیان نور گفت:از زمان مدرسه تا چند سال قبل همیشه سعی کرده‌ام، از اردوهای راهیان نور جا نمانم، ولی شیوع ویروس کرونا من را از این موهبت معنوی محروم می‌کرد اما امسال بار دیگر توانستم، به زیارت شهدا بیایم.

وی ادامه داد: همیشه به حال آنها که در کنار مزار شهدا مراسم عقد ازدواج خود را برگزار می‌کنند، غبطه می‌خورم، تصمیم دارم من هم این کار را کنم، که امسال نیز به همراه خانواده به اردوی راهیان نور آمده‌ام، تا تولدم را اینجا برگزار کنم.

ترمیم دلتنگی دوری دو ساله از سرزمینهای نور

صاحب هر مرام سیاسی خود را مدیون شهدا می‌داند

رضا مهزاد که خود را وکیل معرفی می‌کند، گفت: شهیدان متعلق به همه مردم هستند، نباید هیچ حزب و گروهی آنها را به نفع خودشان مصادره کنند، هر کس با هر مرام سیاسی و هر طرز فکری خود را مدیون آنها می‌داند.

وی با بیان اینکه تحصیل کرده، کم‌سواد، جوان و پیر همه می‌دانیم شهدا برای ما چه کار بزرگی انجام دادند، گفت: این که در حال حاضر امنیت داریم، به هیچ عنوان اتفاقی نیست.

اعزام ۶۰ دستگاه اتوبوس از آذربایجان غربی برای بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور

عزت الله ابراهیمی معاون راهیان نور، اردویی و گردشگری سپاه شهدای آذربایجان غربی در گفت و گو با ایسنا، گفت: امسال ۴۵۰۰ نفر از آذربایجان غربی برای بازدید از مناطق عملیاتی جنوب اعزام خواهند شد.

این مسئول نکته قابل توجه اردوهای راهیان نور امسال را حضور خودجوش خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: ۶۸۳ نفر به صورت خانوادگی در این اردوها حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه ۹۷۳ خواهر در قالب کاروان‌های دانشجویی و خانوادگی تاکنون پذیرش شده‌اند، اضافه کرد: پیش بینی ‌می‌شود تعداد خواهران زائر بیشتر شود، چرا که بسیج محلات در روزهای پایانی کاروان‌های خود را اعزام خواهد کرد.

معاون راهیان نور، اردویی و گردشگری سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال ۶۰ دستگاه اتوبوس برای بازدید از مناطق عملیاتی جنوب اعزام خواهند شد، که هر کدام یک کاروان محسوب می‌شود، ادامه داد: اگر بیش از یک دستگاه اتوبوس از هر شهرستان اعزام شود، آمبولانس نیز کاروان را همراهی خواهد کرد، همچنین خودروی حامل تیم اجرایی شامل پزشک، افسر بهداشت، راوی و روحانی همراه زائران خواهد بود.

حضور افسر بهداشت در هر کاروان به خاطر شیوع کرونا

وی گفت: حفظ سلامتی مردم در اولویت قرار دارد، بنابراین در دو سال گذشته اردوهای راهیان نور متوقف شد و تمام تمرکز سپاه بر روی برپایی رزمایش کمک مومنانه، حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، کمک‌های درمانی و بهداشتی بود.

این مسئول ادامه داد: به دلیل شیوع ویروس کرونا در هر کاروان یک نفر با عنوان افسر بهداشت زائران را همراهی خواهد کرد، تا بر نحوه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت کند.

ترمیم دلتنگی دوری دو ساله از سرزمینهای نور

اردوهای راهیان نور فرصتی برای مانوس شدن با شهداء است

ابراهیمی با بیان اینکه زائران از مناطق عملیاتی دوکوهه، فتح المبین، شهدای گمنام اندیمشک، اروندکنار، علقمه، شلمچه، طلائیه، هویزه و معراج شهدا بازدید خواهند کرد، گفت: این روزها فرصت مغتنمی برای مانوس شدن با شهدا است.

این مسئول بااشاره به اینکه به خاطر شیوع ویروس کرونا، در دو سال گذشته اردوهای راهیان نور برگزار نمی‌شد، ادامه داد: اما امسال ضمن رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی و با حضور یک افسر بهداشتی در هر کاروان این اردوها برپا می‌شود.

معاون راهیان نور، اردویی و گردشگری سپاه شهدای آذربایجان غربی ضمن ابراز خشنودی از استقبال اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان از این رویداد فرهنگی و تربیتی، اظهار کرد: این روحیه مردم به ویژه جوانان برای دشمن رعب آور است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: این اردوها یک فرصت ارزشمند برای نزدیک شدن به ذات اقدس الهی و کسب معرفت نسبت به شهدا است، همچنین از این رهگذر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی نهادینه می‌شود.

به گزارش ایسنا؛ این اردوها فرصت ارزشمندی برای کسب معرفت نسبت به انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان اسلام است و خوشبختانه جوانان و خانواده‌ها از این آئین استقبال کرده و همه ساله با شور مضاعف در آن شرکت می‌کنند، به ویژه اینکه امسال دلتنگی ناشی از دوری دو ساله نیز با برپایی این سفر ترمیم پیدا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست