اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ۴۲۰ هزار میلیارد ریال منابع مالی در سیستم بانکی این استان مازاد است که باید در جهت رفع موانع تولید به‌کارگیری شود.

به نقل از استانداری آذربایجان غربی؛ بهنام شهدی در جلسه شورای هماهنگی مدیران استانی با فعالان اقتصادی شهرستان مهاباد افزود: بانک‌ها به عنوان تامین‌کنندگان اصلی منابع مالی واحدهای تولیدی باید حداکثر همکاری و حمایت خود را از بنگاه‌های اقتصادی و فعالان این حوزه در جهت بهبود وضعیت اقتصادی و اشتغال مردم انجام دهند.

او تاکید کرد: بانک‌های آذربایجان‌غربی سرمایه خود را از سپرده‌گذاری شهروندان همین استان به‌دست آورده‌اند و این منابع نیز باید برای توسعه و رفاه آذربایجان‌غربی هزینه شود  و با بانک‌هایی که منابع خود را در سایر استان‌ها به کارگیری کنند، برخورد قاطع خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی تاکید کرد: هیچ ارگان و نهاد دولتی به‌ویژه بانک‌ها حق ندارند به دلیل بحث مالی مانع ادامه فعالیت و تولید بنگاه‌های اقتصادی شوند.

شهدی بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی موجود را در اولویت ارایه تسهیلات و حمایت مالی دانست و گفت: رفع موانع واحدهای تولیدی و تامین نقدینگی آنها باید در اولویت قرار گیرد و برای واحدهای جدیدی نیز که برای تامین منابع به بانک معرفی شدند، با اولویت طرح‌های دانش‌بنیان تسهیلات پرداخت شود.

او مبارزه با خام فروشی را از دیگر اهداف تیم اقتصادی استان در آینده دانست و گفت: توجه ویژه به صنایع پایین‌دستی در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله کشاورزی، پتروشیمی و معادن از جمله ارکان برنامه‌ریزی های مدیریت اقتصادی استان است.

ایرج شجاعی فرماندار مهاباد نیز در این جلسه گفت: بسیاری از مشکلات مربوط به بدهی مالیاتی واحدهای تولیدی این شهرستان با تخفیف، مشاوره و قسط‌بندی بدهی حل شده است.

در ادامه جلسه هریک از مالکان واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی مهاباد با ارایه مشکلات در بخش‌های مختلف از جمله نبود اختیار ویژه در مدیران شهرستانی، مشکلات بیمه، صادر نشدن محصولات تولیدی و نبود گاز در برخی از واحدهای تولیدی پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست