اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس پلیس امنیت اقتصادی آذربایجان غربی از تشکیل ۱۸۸ فقره پرونده زمین‌خواری به ارزش ریالی ۲ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: در این خصوص ۱۹۸ نفر هم دستگیر شده‌اند.

سرهنگ بهمن رستمی صبح چهارشنبه در یک نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون دو هزار و ۴۰۰ فقره عملیات در بخش‌های مختلف اقتصادی برخورد با احتکار، قاچاق، تخلفات صنفی و… انجام شده و در زمینه مبارزه با قاچاق هم دو هزار و ۷۰۰ نفر شناسایی و دستگیر شده که در مقایسه با پارسال ۵۱ درصد رشد نشان می‌دهد.

او افزود: ۴۸ پرونده اخلال درنظام اقتصادی در استان از ابتدای سالجاری تاکنون تشکیل شده که ارزش ریالی این پرونده‌ها بیش از سه هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود و در این زمینه ۵۴ نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده اند.

متلاشی شدن ۳۲ باند قاچاق کالا

رستمی با اشاره به پرونده های کلان قاچاق بیش از ۵ میلیارد ریالی افزود: امسال ۲۴۶۵ پرونده تشکیل و بررسی شده که ارزش کالاهای مکشوفه ۲۶۵۰ میلیارد ریال بوده است و ۳۲ باند قاچاق نیز متلاشی شده است.

او تعداد خودروهای توقیف شده در بحث قاچاق را بیش از ۱۳۰۰ دستگاه عنوان کرد و گفت: ارزش ریالی کالاهای مکشوفه طی ۱۰ ماهه اخیر سال جاری بیش از ۲,۶۵۰ میلیارد ریال بوده که بیش از ۱۸۴ درصد افزایش ریالی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی آذربایجان غربی عنوان کرد: در رابطه با تخم‌مرغ ۳۲ تن کشفیات داشته‌ایم که برای عرضه در سطح استان برگردانده شده‌اند و همچنین ۲۶ هزار قطعه مرغ جز کشفیات بوده است.

۸۵۰ میلیارد ریال فرار مالیاتی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی آذربایجان غربی افزود: در بحث فرار مالیاتی نیز پرونده‌های کلانی در دست داریم که تاکنون ۸۵۰ میلیارد ریال فرار مالیاتی در ۸ فقره پرونده ثبت شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی از عدم آشنایی عموم مردم بخصوص مناطق حاشیه‌ای، روستاییان و کشاورزان با حقوق عامه خود انتقاد کرد و افزود: در توزیع خارج از شبکه بیش از ٢۴٠٠ تن کود کشف شده است.

کشف ١٠ هزار تن آرد توزیع خارج از شبکه از یک شرکت تعاونی

او با بیان اینکه در حوزه آرد توزیع خارج از شبکه فقط ١٠ هزار تن از یک شرکت تعاونی در یکی از شهرهای شمالی استان کشف شد، اضافه کرد: در یکی دیگر از شهرهای شمالی استان بیش از ٧٧٠ تن آرد توزیع خارج از شبکه کشف شده است.

قاچاق ۳۸۰۰ تن موز

رئیس پلیس امنیت اقتصادی آذربایجان غربی همچنین با اشاره به ورود پلیس امنیت اقتصادی به مبادی ورودی و خروجی گفت: در بحث قاچاق موز بیش از ٣٨٠٠ تن کشف و ضبط شده است

او ادامه داد: کارشناسان ارزش ریالی موزهای توزیع شده از این طریق در بازار آذربایجان غربی را ۵۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند و در این خصوص ۱۲ نفر قاچاقچی موز شناسایی و دستگیر شده اند.

رستمی با اشاره کشف مزرعه بیت کوین در ارومیه نیز افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ٩۶٠ دستگاه ماینر در استان کشف و تحویل مراجع قضائی شده و همچنین طی سال جاری یک مورد کشف ارزهای جعلی در یکی از شهرستان های جنوب استان به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال صورت گرفته است.

سرهنگ بهمن رستمی در خصوص ماجرای کشف مزرعه بیت کوین در ارومیه گفت: بمحض اطلاع اکیپ پلیس امنیت اقتصادی با حضور در محل و بررسی پرونده اطلاع حاصل شد محل به اجاره واگذار شده و مستاجر با تغییر کاربری و راه اندازی مزرعه که مجوزش نیز تمدید نشده بود با شکایت شرکت برق و همچنین این مجموعه در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست