اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی از کسب رتبه سوم استان در جذب سرمایه گذاری خارجی خبرداد.
داود غفارپور در نشست خبری بااصحاب رسانه در خصوص وضعیت استان در جذب سرمایه گذاری خارجی تاکید کرد: در جذب سرمایه گذاری خارجی در سال ۹۷ آذربایجان غربی مقام سوم کشور را کسب کرده است.
وی ادامه داد: در سال ۹۷ در آذربایجان غربی ۶ پروژه سرمایه گذاری خارجی با حجم سرمایه ای بالغ بر ۱۴۳میلیون ۷۲۱ هزار دلار انجام شده است و در ۵ ماهه اول سال جاری، یک پروژه با سرمایه ای بالغ بر ۳ میلیون ۴۲۰ هزار دلار انجام شده است و ۲ پروژه دیگر نیز در حال اخذ مجوز ها هستند.
وی در خصوص فرصت های سرمایه گذاری آذربایجان غربی بیان کرد: ۲۰۲ فرصت سرمایه گذاری در آذربایجان غربی در بخش های مختلف شناسایی شده است.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی گفت: استارت سامانه پنجره واحد سرمایه گذاری از سال ۹۶ زده شد و این سامانه از ابتدا سال ۹۷ به مرحله اجرایی رسید که بالغ بر ۴۲ دستگاه اجرایی به این سامانه وصل شده اند و در این سامانه بیش از ۷۶۰ فرآیند خدمت و استعلام انجام می شود.
غفارپور در خصوص سامانه پنجره واحد اقتصادی خاطر نشان کرد: اگه در سامانه مذکور، استعلام سرمایه گذار بیش از یک ماه به طول انجامد این عدم پاسخ به معنی پاسخ مثبت دستگاه در نظر گرفته می شود و مجوز های لازم صادر می شوند.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات عمده صدور مجوز سرمایه گذاری مربوط به استعلامات کارگروه زیر بنایی است که از اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی انتظار می رود استعلامات را به موقع پاسخ دهد.
غفارپور در خصوص وضعیت حسابداری تعهدی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: در سال ۹۶ و ۹۷ آذربایجان غربی رتبه اول در اجرای حسابداری تعهدی در سطح کشور را کسب کرده است.
وی در خصوص درآمد های مصوب وصولی آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته از ۱۰۰۹ میلیارد تومان درآمدهای مصوب آذربایجان غربی بالغ بر ۹۸۵ میلیارد تومان وصول شده است.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی بابیان اینکه در ۵ ماه سال نخست سال جاری درآمد های مصوب ۳۰ درصد رشد کرده است افزود:  این آمار در سال گذشته رشد ۹ درصدی داشته است.
وی ادامه داد: در سال گذشته از ۸۰۹ میلیارد تومان اسناد خزانه که به آذربایجان غربی تخصیص یافته بود ۶۳۲ میلیارد تومان آن و با میزان جذب ۸۲ درصد واگذار شده است.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی ادامه داد: در سال ۹۸ از ۴۲۴ میلیارد تومان اسناد تخصیص یافته شده ۵۸۱ میلیون تومان به بانک واگذار شده اند.
غفارپور در خصوص میزان بدهی های آذربایجان غربی تصریح کرد: در سامانه سماد میزان کل بدهی بالغ ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که از این میزان، بدهی دستگاه های اجرایی ۵ هزار ۹۰۰ میلیارد تومان بوده و بدهی شهرداری ها ۴۵۸ میلیارد تومان است.
وی افزود: میزان مطالبات ثبت شده در سامانه سماد ۷ هزار ۳۰۰ میلیارد تومان بود که از این میزان، مطالبات دستگاه های اجرایی ۶ هزار ۸۰۰ میلیارد تومان بوده و مطالبات شهرداری ها ۵۶۰ میلیارد تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست