اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : براساس آخرین آماردانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ، در ۲۴ ساعت گذشته هزار و ۴۹۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا دراستان شناسایی و از این تعداد ۴۰۰ نفر بستری شدند.

هم اکنون از دو هزار و ۱۶۱ بیمار بستری شده در بیمارستان های استان، ۳۲۸ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری شده و ۷۲ بیمار هم به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

ارومیه با ۱۶۹، خوی با ۴۳ و بوکان ۴١ بیمار جدید بیشترین تعداد بستری را در استان داشتند و با فوت ۳۰ بیمار دیگر، مجموع قربانیان کرونا در آذربایجان غربی به ۵ هزار و ۹۵۱ نفر رسید.

در مهاباد هم آمارجانباختگان با فوت یک بیمار دیگر به ۴۶۰ نفر افزایش یافت. تاکنون در استان بیش از یک میلیون و ۲۱۹ هزار دز واکسن برای گروه های هدف تزریق شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: افراد ۳۰ تا ۳۹ سال (متولدین ۱۳۶۱ تا ۱۳۸۰) که ساکن استان آذربایجان غربی هستند و در پایگاه‌های بهداشت پرونده سلامت دارند می‌توانند از طریق همین سامانه برای دریافت واکسن کرونا ثبت‌نام کنند.

دکتر جواد آقازاده با اشاره به ورود سن واکسیناسیون به دهه ۶۰ در کشور گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت و درمان حداقل سن ثبت‌نام و دریافت نوبت واکسن کرونا در تمام کشور ۲ سال کاهش یافت.

او ادامه داد: از هم‌اکنون تمامی افراد ۴۰ سال به بالا (متولدین ۱۳۶۰ و قبل) در سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir زمان و محل دریافت واکسن را بلافاصله خودشان انتخاب کنند. برای این کار، نیازی به داشتن پرونده بهداشت نیست.

دکتر آقازاده اظهار داشت: هم‌چنین افراد ۳۰ تا ۳۹ سال (متولدین ۱۳۶۱ تا ۱۳۸۰) که ساکن استانهای آذربایجان غربی، ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، قم و هرمزگان هستند و در پایگاه‌های بهداشت پرونده سلامت دارند می‌توانند از طریق همین سامانه ثبت‌نام کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی بیان کرد: برای جلوگیری از ازدحام جمعیت، داشتن نوبت از سامانه salamat.gov.ir برای مراجعه به پایگاه‌های تزریق واکسن ضروری است. همچنین از مراجعان عزیز تقاضا می‌شود صرفا در زمان نوبت مراجعه فرمایند.

او با اشاره به اینکه رکورد واکسیناسیون در آذربایجان‌غربی علیه ویروس کرونا شکست گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته و در عرض یک روز به ۵۲ هزار و ۳۹۸ نفر در استان آذربایجان‌غربی علیه ویروس کرونا واکسن تزریق شده است و

به گفته دکتر آقازاده؛ از ابتدای واکسیناسیون تاکنون در استان یک‌میلیون و ۱۵۸ هزار و  ۶۱۱ نفر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست