اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : صبح پنجشنبه با حضور شهریاری استاندار آذربایجان غربی ، آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ، اعضای هیات مدیره مجمع خیرین سلامت ، نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ، سازمانهای مردم نهاد عرصه سلامت ، جمعی از مسئولین ادارات و خیرین کلنگ آغاز عملیات اجرایی پروژه خیر ساز ساختمان یکصد تختخوابی دیالیز در مرکز آموزشی و درمانی آیت الله طالقانی ارومیه بر زمین زده شد.گفتنی است این پروژه در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع ، زیر بنای ۳۰۰۰ متر مربع ، در سه طبقه ، منطبق بر آخرین فناوری استانداردهای بین المللی و با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال توسط خیرین احداث خواهد شد.

محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در  این مراسم گفت: تاچند سال گذشته آذربایجان غربی دارای وضعیت بسیار نامطلوبی درحوزه بهداشت و درمان بود که اقدامات جهادی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی باعث رفع محرومیت استان در این حوزه و موجبات توسعه شاخص های بهداشتی و درمانی آن گردید که شایسته قدردانی است .

وی بیان کرد: متاسفانه استان دارای وضعیت مناسبی درحوزه تختها و امکانات بیماران دیالیزی نبوده و احساس مسئولیت خیرین در این خصوص قابل تقدیر است .

عزیز متاعی رئیس هیات مدیره مجمع خیرین سلامت آذربایجان غربی  هم گفت: امیدواریم با احداث این بیمارستان بسیاری از مشکلات بیماران دیالیزی در استان حل شده و در صورت احساس نیاز توانایی افزایش ۵۰ تختخواب به این پروژه نیز وجود دارد.

او عنوان کرد: علت انتخاب بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی در محوطه بیمارستان طالقانی استفاده بیماران از سایر خدمات این بیمارستان و فضای مناسب اطراف این بیمارستان است.

وی با بیان اینکه شهرهای نقده، مهاباد و میاندوآب فاقد مراکز دیالیز بوده که باید برای رفع این کمبود چاره ای اندیشیده شود بیان کرد: متاسفانه مرکز دیالیز شهرستان سلماس نیز نیمه کاره بوده که با کمک خیرین می توان این مرکز را نیز احداث کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی  نیز براز امیدواری کرد با تامین منابع وجذب سرمایه گذار و همچنین با کمک خیرین عملیات اجرایی بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی ارومیه نیز درآینده نزدیک آغاز شود تا دهکده سلامت که مشتمل بر بخشهای مختلف هست در آنجا راه اندازی شود .

قاضی پور تصریح کرد: نباید فقط از دانشگاه علوم پزشکی انتظار اجرای همه پروژه های بخش بهداشت و درمان را داشت و همه باید در کنار دانشگاه علوم پزشکی برای نیل به اهداف  توسعه سلامت باشیم .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی  نیز در  این مراسم  گفت: متاسفانه استان در بحث دیالیز دارای کمبودهای عدیده ای است که خیرین نقش مهمی در حل این مشکلات دارند.

جواد آقازاده افزود: یکی از برنامه های وزارت راه اندازی واحدهای دیالیز توسط بخش خصوصی بود بعبارت دیگر هم به ما اجازه نمی دادند که واحد های دیالیز را راه اندازی کنیم و هم خیرین به این امر رویکرد مثبتی نداشتند و به همین دلیل دو سالی استان از راه اندازی این واحد ها بی نصیب ماند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از احداث مراکز دیالیز بیماران کلیوی در برخی شهرستان ها از جمله ماکو و پیرانشهر  توسط خیرین خبر داد و گفت: با افتتاح مراکز دیالیز بیماران کلیوی در سایر شهرستان های استان شاهد کاهش مسافرت به ارومیه و کاهش هزینه خواهیم بود که امید است این امر نیز با کمک خیرین محقق شود.

آقازاده افزود:  برخی از واحدهای دیالیزی استان ۴ شیفته کار کرده و حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد آنها، قدمت بسیار بالایی دارند و همکاران زحمتکش ما در بخشهای دیالیز با فداکاری در حال انجام وظیفه هستند .

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست