اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : اندیشکده شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا حمله احتمالی ترکیه به شنگال را بسیار زیان آور خوانده و از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواسته است از این اقدام احتمالی آنکارا جلوگیری کنند.

به گزارش کردپرس، اندیشکده شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در یادداشتی نسبت به پیامدهای حمله احتمالی ترکیه به شنگال که مهم ترین آن را تضعیف دولت کنونی عراق و تاثیر منفی بر انتخابات آینده عراق دانسته، هشدار داده است.

این اندیشکده مهم ترین هدف ترکیه از حمله به شنگال را تلاش برای بیرون راندن پ.ک.ک دانسته اما تاکید کرده است آنکارا از طریق حمله نظامی قادر به بیرون راندن پ.ک.ک یا گروه‌های وابسته به آن نخواهد بود.

اندیشکده وابسته به اتحادیه اروپا هشدار داده است حمله احتمالی ترکیه به شنگال باعث تضعیف دولت مصطفی الکاظمی شده و تاثیر منفی بر برنامه‌های اصلاحی او خواهد گذاشت.

شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا بر این باور است که بغداد ترکیه را در حمله به شنگال علیه پ.ک.ک همراهی نخواهد کرد زیرا این امر به منزله تضعیف حاکمیت عراق است.

این اندیشکده پیشنهاد کرده است اتحادیه اروپا به ترکیه نسبت به عملیات نظامی در سنگال هشدار دهد و در عین حال به بغداد در کنترل کردن کامل شنگال کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست