اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : آخرین وعده افتتاح پروژه تقاطع غیر همسطح آذربایجان بعد از ۵ سال تاخیر، از سوی شورای شهر ارومیه، به آذر ماه یا ۲۲ بهمن سال جاری واگذار شد.

پروژه تقاطع غیر همسطح آذربایجان در ورودی شهر ارومیه و در جنوب این شهر در چهار باند و ۴ فاز، سال ۹۳ کلنگ زنی شد. شهردار ارومیه در مراسم کلنگ زنی مدت زمان افتتاح پل را ۱۲ ماهه، یعنی مهر ماه  سال ۹۴ اعلام کرده بود، اما با گذشت ۵ سال از آن زمان تا کنون تنها یک فاز آن به طور کامل به بهره برداری رسیده است.

فازاول این پروژه ۱۲ آذر ماه سال ۹۶ به طول ۹۱۰ متر با عرض ۱۱ متر ، همزمان با اجلاس نهایی ۱۲۰۰۰ شهید استان آذربایجان غربی افتتاح شد.

در آن زمان محمد حضرت پور در خصوص زمان بهره برداری فاز دوم این پروژه گفت: تلاش می کنیم تا اردیبهشت سال ۹۷ فازدوم آن را همراه با زیرگذر افتتاح کنیم  و  همچنین برنامه ریزی برای افتتاح کل پروژه هفته دولت سال آینده است.

به گفته شهردار ارومیه؛ نبود نقدینگی و رکود موجب کندی پیشرفت تقاطع غیره همسطح آذربایجان است و این تقاطع با پیش‌بینی انجام‌شده می بایست تا پایان  سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسید.

اما هفته دولت سال ۹۸ که شهردار وعده کامل پروژه تقاطع آذربایجان را داده بود هم محقق نشد و این پروژه در لیست برنامه های هفته دولت سال جاری قرار نگرفت.

در تقسیم‌بندی اجرای این پل بخش B1 در مسیر بزرگراه خاتم‌الانبیا و ساوالان،b2 مسیر بلوار والفجر،b3 بالعکس و b4 مسیر بلوار والفجر به بزرگراه خاتم‌الانبیا را قرار دارد.

اوایل تیر ماه جاری، کاظم زوار، معاون فنی و عمرانی شهرداری ارومیه در مورد آخرین وضعیت تقاطع غیر همسطح آذربایجان اعلام کرد؛ براساس پیش‌بینی روند عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح آذربایجان فاز B3 این تقاطع تا پایان شهریور ماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.

به گفته زوار؛ هم‌اکنون این فاز  ۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما به دلیل اینکه پیمانکار این پروژه با مشکلات مالی رو به رو شده و از این رو روند اجرای این عملیلات به کندی در حال اجرا است. همچنین به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی، بهره‌برداری از این فاز در حال حاضر غیر قابل پیش‌بینی است و امیدواریم با تلاش‌های مستمر فاز B3 تا اواخر شهریور ماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.

با اینکه قرار بود در هفته دولت این پروژه کامل افتتاح شود اما هنوز درگیر مشکلات مالی با پیمانکاران و بحران اقتصادی است تا افتتاح این پروژه را ۴ سال به تاخیر بیاندازد.

اخیرا نائب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه آخرین وعده تقاطع آذربایجان را ۵ آذر امسال افتتاح عنوان کرده و گفته در صورت تکمیل نشدن ۲۲ بهمن مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

عادل فتاحی افزود: فاز سوم (B3) از مسیر والفجر به مهاباد تا هفته دولت تکمیل و کل این پروژه تا ۲۲ بهمن امسال به اتمام می‌رسد. اتمام پروسه آخرین تقاطع به‌جامانده از تقاطع آذربایجان و تکمیل رینگ کمربندی ۲۲٫۵ کیلومتری نیز نیازمند ۸۰۰ میلیارد تومان است.

این وعده ها بزرگ‌ترین پروژه عمران شهری آذربایجان غربی را که گفته می شود با چهار تراز حرکتی ترافیک جنوب شهر و خروجی آن را ساماندهی می دهد،  از این موعد به موعد افتتاح واگذار می شود و همچنان مردم چشم انتظار تکمیل آن هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست