اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی ، احتماعی و اجرایی دستگاههای عضو ستاد احیای دریاچه ارومیه افتتاح شد. این نمایشگاه در قالب ارائه گزارش عمکلرد دستگاههای اجرایی و فرهنگی در خصوص احیای دریاچه ارومیه با حضورنمایندگان دستگاههای اجرایی از استانهای آذربایجان غربی، شرقی و کردستان درمحل نمایشگاههای مجتمع فرهنگی وهنری شمس ارومیه برپا شده که با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ، مدیران کل مدیریت بحران و دفتر برنامه ریزی و تحول اداری استانداری و فرماندار ارومیه افتتاح و به مدت یک هفته آماده بازدیدعلاقمندان است.

سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استاندارآذربایجان غربی درحاشیه بازدید ازاین نمایشگاه ارائه گزارش عملکرد دستگاههای اجرایی درطرح احیای دریاچه ارومیه را از اهداف برپایی این نمایشگاه عنوان کرد و گفت: ستاد ملّی احیای دریاچه ارومیه در۹ محوراساسی پروژه های عمرانی و فرهنگی مصوب کرده که برای اجرایی این پروژه ها تا کنون بیش از ۳۴ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال اعتبارتصویب شده است.

پیمان آرامون افزود: رهاسازی و انتقال آب از سدهای مخزنی به دریاچه ، نصب کنتور هوشمند ، لایروبی انهار، احداث واصلاح شبکه های آبیاری و زهکشی ، توسعه سیستم آبیاریهای نوین در بخش کشاورزی وهمچنین تثبیت کانون های تولید گردوغبار، طرح انتقال آب کانی سیب و سیلوه از جمله اقدامات شاخص در این حوزه است که با اجرای طرح های فرهنگی و اجتماعی با هدف جلب مشارکت های مردمی و فعالان عرصه کشاورزی در کاهش ۴۰ درصدی مصرف آب کشاورزی از جمله این طرح ها است.

وی در خصوص حجم آب دریاچه ارومیه نیز خاطرنشان کرد:در حال حاضر بیش از ۴ میلیارد مترمکعب آب در دریاچه است که در کنارافزایش میزان بارش ها با اقداماتی که درلایروبی انهار، مرمت و اصلاح سردهنه ها موجب کنترل هرزآب ها و هدایت و انتقال آب به بستردریاچه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست