اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: ۸۰ درصد از مشترکین خانگی آذربایجان غربی در فصل گرم الگوی مصرف را رعایت می کنند که در صورت تداوم این الگوی مصرف نگرانی از بابت افزایش پرداخت بهای برق نخواهند داشت.
اکبر حسن‌بکلو با بیان اینکه تغییر تعرفه‌های برق، در هزینه مشترکانی که تا الگوی تعیین شده مصرف کنند، تغییری ایجاد نمی‌کند، گفت: براساس سیاست‌ها و برنامه جدید توانیر، یارانه انرژی مشترکانی که مصرفشان بیشتر از الگو باشد به صورت پلکانی کاهش می یابد و به مشترکانی که در محدوده الگوی تعیین شده از برق استفاده می کنند یارانه کامل انرژی تعلق می گیرد.
وی همچنین ادامه داد: مشترکانی که مصرف برق آن‌ها زیر الگوهای تعیین شده باشد، مشمول هیچ افزایش قیمتی نمی‌شوند و همچنان برق را به قیمت یارانه‌ای استفاده می کنند؛ اما مشترکانی که مصرف برقشان بیشتر از الگو باشد، به صورت پلکانی یارانه کمتری دریافت کرده و باید قیمت مازاد بر مصرف الگو را با تعرفه های جدید پرداخت کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: ۸۰ درصد از مشترکین خانگی در آذربایجان غربی در فصل گرم الگوی مصرف را رعایت می کنند که در صورت تداوم این الگوی مصرف نگرانی از بابت افزایش پرداخت بهای برق نخواهند داشت.
وی در ادامه به الگوی مصرف در فصول مختلف اشاره کرد و گفت: الگوی مصرف در بخش خانگی برای استان ما در فصول غیرگرم ۲۰۰ کیلووات ساعت در ماه و در فصل گرم سال ۳۰۰ کیلووات ساعت تعیین شده است بنابراین اگر مشترکی به اندازه الگوی تعیین شده مصرف داشته باشد، قبوض برقشان مشمول افزایش قیمت نخواهد شد.
حسن‌بکلو با بیان اینکه مشترکانی که مصرف بالاتر از الگو دارند چنانچه مصرف برق خود را کاهش ندهند، مشمول افزایش تعرفه برق می‌شوند، گفت: هزینه تعرفه برق مشترکین خانگی در صورتی که فراتر از الگو مصرف کنند، مشمول افزایش قیمت خواهد شد و این مشترکان در صورتی که همکاری لازم را برای کاهش مصرف برق نداشته باشند تا حدود ۳ برابر مشترکان دیگر باید پول برق پرداخت کنند.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی ، وی تصریح کرد: در فصول گرم سال ۱۹/۵ درصد از مشترکین خانگی در استان الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند و این گروه از مشترکین ۴۳/۶ درصد از کل مصرف خانگی را به خود اختصاص می‌دهند که در صورتی که این مشترکین در پیک بار سال آتی الگوی مصرف را رعایت نکنند جریان انشعاب برق آن‌ها در فصول گرم جهت تامین برق سایر مشترکین قطع خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست