اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال بر اساس قرارداد های منعقد شده با چغندرکاران، ۳۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت محصول چغندر قند می رود.

رسول جلیلی افزود: در سال جهش تولید ، طرح توسعه کشت چغندرقند با رعایت محدودیت توسعه کشت داخل حوضه آبریز دریاچه ارومیه و با اولویت افزایش تولید در شمال استان اجرا می‌شود.

او تصریح کرد: چغندرکاران در سطح ۳۲هزار و ۵۰۰ هکتار برای کشت چغندرقند با کارخانجات استان قرارداد بسته اند که تاکنون بیش از ۲۸ هزار هکتار از مزارع کشت شده است و این روند همچنان ادامه دارد .

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به افزایش بیش از ۵۰ درصدی قیمت تضمینی خرید چغندر از کشاورزان در سال زراعی جاری، گفت: با تصویب دولت امسال چغندر قند از چغندرکاران با نرخ تضمینی کیلویی ۶۵۲ تومان با عیار۱۶ درصد با احتساب کمک هزینه حمل و نقل خریداری خواهد شد که نسبت به رقم ۴۲۳ تومان پارسال نزدیک به ۵۳ درصد افزایش دارد.

جلیلی ادامه داد: کشت این محصول از ۲۷ اسفندماه ۹۸ در استان آغاز شده و تا نیمه اردیبهشت ماه به طول می انجامد.

او با اشاره به اهمیت توسعه کشت نشایی چغندر قند در جهت کاهش مصرف آب در مزارع، اضافه کرد : برنامه ریزی برای کشت ۱۵۰هکتار نیز بصورت نشایی انجام شده است و هزار هکتار نیز به منظور صرفه جویی در مصرف آب به صورت متراکم، کشت می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: آذربایجان غربی به علت برخورداری از آب و خاک مناسب و دارا بودن ۵ کارخانه قند در شهرستانهای ارومیه، خوی، پیرانشهر، میاندواب و نقده همواره در تولید چغندر قند و شکر در کشور در جایگاه برتری قرار داشته و یکی از قطب‌های مهم تولید چغند قند در کشور است

به گزارش کردپرس، سال گذشته ۲۸ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت محصول چغندر قند رفته بود و امسال این میزان بعد از دو سال افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست