اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : فزایش همکاری‌های دوجانبه استان‌های آذربایجان‌غربی و وان ترکیه با امضای پروتکل جدید از اهداف سفر تیم جوانان و ورزش این استان به ارومیه است.

 هیات سه نفره جوانان و ورزش استان وان ترکیه به منظور گفت و گو و دیدار با مسئولین استان آذربایجان‌غربی و امضا و احیای پروتکل همکاری دو طرف به ارومیه سفر کرده‌اند.

نوزات اینانچ مدی کل جوانان و ورزش استان وان ترکیه در جمع خبرنگاران درخصوص اهداف این سفر گفت: دو کشور ایران و ترکیه و استان‌های مختلف دو کشور از سالیان قبل با یکدیگر همکاری‌هایی در زمینه‌های مختلف ورزش و حوزه جوانان داشتند که در ۲ سال اخیر با شیوع و همه‌گیری کرونا کاهش یافته و قرار است در این سفر که به دعوت مدیرکل‌ ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی و هماهنگی وزارت جوانان و ورزش ترکیه علاوه بر  احیای پروتکل، پروتکل جدیدی امضا و زمینه برای گسترش همکاری‌ها بین طرفین از ۱۸ رشته به بیش از ۳۲ رشته محیا شود.

وی اضافه کرد: دو استان با توجه به همسایگی، نزدیکی فرهنگ و شرایط مناسب در رشته‌های مختلف ورزشی امکان برگزاری رقابت‌های تمرینی، دوره‌های آموزشی و تمرینی، نقل و انتقال ورزشکار و همچنین ارتقای سطح همدیگر در رشته‌های مختلف دارند.

مدیرکل جوانان و ورزش استان وان ترکیه افزود: یکی از اهداف مهم پوتکل جدید توجه ویژه به همکاری در حوزه جوانان و همچنین بهره‌مندی از جوانان در کارهای خیریه و نیکوکاریست و یقینا این امکان امکان پذیر است.

اینانچ از برگزاری رویداد سالانه فستیوال ورزش‌های آبی در وان با توجه به وجود دریاچه وان اشاره کرد و افزود: از استان آذربایجان‌غربی برای حضور در این جشنواره دعوت می‌کنیم.

کیومرث پورایراندوست مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی هم این پروتکل و افزایش همکاری دو طرف را منجر به پیشرفت ورزش و حوزه جوانان دو طرف عنوان و خاطر نشان کرد: میزبانی مناسب ارویمه از مسابقات مهمی چون لیگ ملت‌ها و باشگاه‌های جهان پاورلیفتینگ از ظرفیت‌های بالای استان در امر برگزاری رویدادهای بزرگ بوده و می‌تواند در توسعه همکاری بین دو استان نیز تاثیرگذار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست