اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: مصرف مواد مخدر و الکل سبب مصونیت از ابتلا به کرونا نمی شود و با تضعیف ایمنی بدن می تواند خطر ابتلا را بیشتر کند.

 سردار مسعود خرم نیا پیش از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران در خصوص اقدامات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: متأسفانه شایعاتی در خصوص مصونیت در برابر بیماری کرونا با مصرف الکل و مواد مخدر در جامعه رواج یافته که این امر از نظر جامعه پزشکی اثبات نشده بلکه مصرف این مواد سبب تضعیف ایمنی بدن شده و خطر ابتلاء به کووید ۱۹ را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی یکی از استان‌های موفق در حوزه پیشگیری و مبارزه با این پدیده شوم است به طوری که در یک سال گذشته حدود ۱۶ تن انواع مواد مخدر کشف و ۶۵۱ نفر قاچاقچی دستگیر شده است.

سردار خرم نیا با بیان اینکه بیشترین کشف مواد مخدر مربوط به فرماندهی انتظامی استان با بیش از ۹ تن، سازمان اطلاعات با بیش از چهار تن، سپس مرزبانی با حدود یک تن و سپاه انقلاب اسلامی با کشف ۵۰۰ گرم است ادامه داد: سال گذشته بیش از دو هزار نفر توزیع کننده مواد مخدر دستگیر و امسال نیز ۶۲۴ نفر در این راستا بازداشت و تحویل مراجع قضائی شدند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی از دستگیری ۶۰۰ معتاد طی سال جاری و سه هزار و ۷۲۷ نفر معتاد طی سال گذشته در استان خبر داد و گفت: امسال ۶۴۶ نفر از معتادان که بخشی متجاهر بودند و احتمالاً عامل انتقال کرونا بودند شناسایی و قرنطینه شدند.

سردار خرم نیا با بیان اینکه آمار فوت معتادان تا این لحظه استان ۲۷ نفر بود که یک نفر آنها زن و بقیه مرد هستند اضافه کرد: در طرح “یاریگران زندگی” با همکاری آموزش و پرورش ۹۰۰ مدرسه با جمعیتی بالغ بر ۲۵۰ هزار دانش آموز تحت پوشش این طرح قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به زوج و فرد شدن تعویض پلاک عنوان کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا کار تعویض پلاک متوقف شده بود که این سبب انباشتگی شود، برای ارائه خدمات، طرح زوج و فرد اجرا با رعایت فاصله اجتماعی این مراکز فعالیت خود را از سر گرفتند.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر طی فصل بهار امسال در این استان کشف و ۱۷۸ قاچاقچی نیز با تلاش مأموران در این مدت دستگیر شده اند، تصریح کرد: امسال ۵۳ دستگاه انواع خودرو سنگین و سبک و ۱۷ دستگاه موتورسیکلت که در امر قاچاق و توزیع مواد مخدر مورد استفاده قرار می‌گرفت، توقیف شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست