اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : سید سالار حسینی، مدیر کالج‌های بین‌المللی اندیشه سبز احسان در گفتگو با باریش نیوز ، با تشریح فعالیت‌های مؤسسه اندیشه سبز احسان گفت : این مرکز از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را با اخذ مجوزهای لازم از سازمانها و ارگانهای ذیربط با جذب زبان آموز در رده‌های مختلف سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان آغاز کرده است. این مؤسسه از ابتدای کار، فعالیت خود را به صورت گسترده در زمینه‌های آموزشی، علمی، فرهنگی و انتشار کتاب آغاز کرده و تنها موسسه تخصصی چند منظوره در کشور است که با ایجاد شعب در سراسر کشور توانسته موفقیت‌های بسیاری در آموزش زبان با روش‌های نوین کسب کند.
وی افزود: این مؤسسه در زمینه‌های علمی ارتباط با دانشگاه‌ها و مراکز علمی را اولویت اصلی فعالیت‌ها در این زمینه قرار داده است تا بهره‌مندی از توان و تجربه علمی و عملی اساتید مجرب دانشگاهی در مراکز علمی معتبر در داخل و خارج از کشور گام موثری در ارتقای دانش زبان‌های خارجی بردارد و در این عرصه می‌توان به کسب موفقیت‌های بسیاری از جمله ارتباط با دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران و دانشگاه‌های معتبر خارجی اشاره کرد.
حسینی ادامه داد: در بحث فعالیت‌های فرهنگی؛ مؤسسه اندیشه سبز احسان از مراکز علمی پیشرو در ارتقای سطح فرهنگی کشور است که توانسته با به‌کارگیری پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالقوه فرهنگی کشور با طراحی و اجرای برنامه‌های نو و جامعه‌پسند در این عرصه حرفی جدید برای گفتن داشته باشد و گواه این ادعا استقبال رده‌های مختلف سنی از فعالیت‌های فرهنگی این مؤسسه می‌باشد.
کارآفرینی چشم‌انداز مهم مؤسسه در تربیت دانش آموختگان زبان است
مدیر کالج‌های بین‌المللی اندیشه سبز احسان در ادامه یکی از اهداف بلند مؤسسه اندیشه سبز احسان را که در چشم‌انداز فعالیت‌های این مرکز آموزشی ترسیم شده است، اهتمام به فعالیت‌های آموزشی جهت کارآفرینی پایدار عنوان کرد.
این مدیر نمونه کشوری، گفت: توانمندسازی برای ورود به عرصه کسب و کار در جهت کاهش نرخ بیکاری در کشور و افزایش توان بهره‌وری جوانان این مرز و بوم وجه تمایز اصلی اندیشه سبز احسان با دیگر مؤسسات آموزشی است و در همین راستا این مؤسسه در طول سال چندین دوره تربیت مدرس تخصصی زبان‌های خارجی برگزار می‌کند تا با شناسایی استعدادهای درخشان در این حوزه بتواند زمینه را کسب تجربه عملی در زمینه‌های آموزش برای فراگیران خود فراهم کند.
حسینی خاطرنشان کرد: مؤسسه اندیشه سبز احسان تنها مرکز تخصصی بین‌المللی است که علاوه بر استان‌های سراسر کشور در کشورهای خاورمیانه نیز با تاسیس دانشگاه تخصصی و شعبه مرکز آموزشی اقدام به تدریس تخصصی زبان‌های خارجی کرده و این امر نیز از دیگر شاخصه‌های ممتاز این موسسه در مقایسه با دیگر آموزشگاه‌هاست.
انعقاد قرارداد با دانشگاه‌های معتبر جهت توسعه فعالیت‌های آموزشی
مدیر کالج‌های بین‌المللی اندیشه سبز احسان ادامه داد: در سال ۹۵ برای اولین‌بار در کشور تفاهم‌نامه توسعه فعالیت‌های علمی و آموزشی بین مؤسسه اندیشه سبز احسان و دانشگاه صنعتی شریف منعقد شد. قبل از این اقدام دانشگاه‌های کشور رد پای خاص در مراکز تخصصی آموزش زبان‌های خارجی نداشتند که این مهم زمینه‌ساز توسعه و تبادل اطلاعات علمی و آموزشی بین دانشگاه‌های ایران و دانشگاه‌های معتبر خاورمیانه شده است.
وی همچنین اظهار کرد: این مؤسسه از دو سال قبل اقدام به برگزاری دوره‌های تخصصی تربیت مدرس با هدف کارآفرینی و ایجاد اشتغال و افزایش سطح علمی مدرسان کرده و این فعالیت را بیشتر از استان‌های محروم و کم برخوردار کشور شروع کرده است به همین منظور تا کنون تنها در آذربایجان غربی بیش از ۲۰ دوره تخصصی تربیت مدرس زبان برگزار شده است.
حسینی خاطرنشان کرد: اندیشه سبز احسان در کنار راه‌اندازی مؤسسات در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته با هدف کارآفرینی و توسعه فعالیت‌های آموزشی کشور کمک کرده است که افراد حاضر در دوره‌های آموزشی بتوانند با کسب مهارت‌های آموزشی لازم وارد عرصه تدریس و مدیریت مراکز تخصصی آموزش زبان شوند.
مدیر کالج‌های بین‌المللی اندیشه سبز احسان، در سال ۹۵ فعالیت‌های آموزشی موسسه اندیشه سبز احسان منطبق با استانداردهای آموزشی آمریکا شده است. همچنین در سال ۹۷ نیز برای اولین بار در تاریخ آموزشی کشور این مؤسسه به عنوان اولین مرکز تخصصی موفق به انعقاد قراداد در زمینه تربیت مدرس و آموزش سطح زبان با آکسفورد تِفل که مرکز افزایش سطح آموزشی و توانمندسازی بخش زبان انگلیسی دانشگاه آکسفورد انگلستان است، شد که تا کنون دوره‌های متعددی با مشارکت این مرکز برای زبان آموزان اجرا شده است.
وی تصریح کرد: دانش آموختگان این مرکز بعد از فارغ التحصیلی و پس از گذراندن دوره‌های تخصصی تربیت مدرس همگام با به روزترین استانداردها با همکاری مراکز بین‌المللی جذب بازار کار می‌شوند و این مهمترین مزیت مؤسسه اندیشه سبز احسان می‌باشد.
مدیر کالج‌های بین‌المللی اندیشه سبز احسان با بیان اینکه دوره‌های آموزشی این مؤسسه در چهار رده آموزش کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و دوره‌های تخصصی بدون محدودیت سنی از ۳ و نیم سال به بالا برگزار می‌شود، افزود:  دوره های تخصصی نیز شامل برگزاری دوره‌های MSRT، EPT  و IELTS و TOEFL است که این دوره‌ها برای بسیاری از مراکز معتبر خارجی و همچنین ادامه تحصیل در دوره‌های تکمیلی دکترا دارای اهمیت است.
وی یادآور شد: در سال ۹۶ بعد از ارائه رزومه‌های مختلف به عنوان مدیر و کارآفرین نمونه کشوری با تخصص  MBA شدم و مؤسسه اندیشه سبز احسان تنها مرکز تخصصی است که جایزه مدیریتی نوبل و اعتبارنامه انجمن بهبود صنایع ایران را دریافت کرده است.
حسینی ادامه داد: اندیشه سبز احسان در زمینه انتشارات نیز تا کنون توانسته کتب و مقالات بسیاری در داخل و خارج از کشور به ثبت برساند که برای نمونه در کنفرانس بین‌المللی زبان انگلیسی که در مهرماه سال گذشته برگزار شد نزدیک به ۹۰۰ مقاله انتشار و به ثبت رسیده است.
فارغ التحصیلی سالانه ۷۰۰ نفر از هر شعبه مؤسسه اندیشه سبز احسان
وی توضیح داد: با توجه به شرایط سنی دانش آموختگان در دوره‌های فشرده هفت ماه طول می کشد تا در رده سنی بزرگسالان بتوانند به توانمندی عالی در تسلط به زبان خارجی دست پیدا کنند. اما در سایر بخش‌ها از بدو ورود به آکادمی اندیشه سبز احسان بین یک و نیم تا ۲ سال پروسه زبان‌آموزی طول می کشد.
مدیر کالج‌های بین‌المللی اندیشه سبز احسان، اظهار کرد: با توجه به فعالیت نزدیک به دو دهه این مؤسسه در حوزه آموزش زبانهای خارجی هرساله نزدیک به ۷۰۰ نفر از دوره‌های این مرکز در شعبات مختلف فارغ‌التحصیل می‌شوند و در حال حاضر در ۹۰ درصد استان‌های کشور شعبه مؤسسه اندیشه سبز احسان دایر می‌باشد.
وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی مؤسسه به راه‌اندازی کتابخانه عمومی کافه کتاب سبز اشاره و خاطرنشان کرد: ابتدا خدمات این کتابخانه تنها به زبان آموزان مؤسسه ارائه می‌شد اما با توسعه امکانات آن و در راستای افزایش سطح علمی جامعه خدمات کتابخوانی این کافه برای اولیای دانش آموختگان و عموم مردم نیز قابل استفاده است.
حسینی در تشریح فرایند جذب اساتید در مرکز اندیشه سبز احسان، گفت: با توجه به اینکه امروزه سرعت رشد دانش و علم در سطح جهان رو به افزایش است و روزانه متدها و روش‌های نوینی در بحث آموزش زبان ارائه می‌شود، از همین رو مؤسسه در طول ترم پس از جذب اساتید چندین دوره تخصصی بازآموزی برای اساتید و مدرسان اجرا می‌کند.
مدیر کالج‌های بین‌المللی اندیشه سبز احسان، با بیان اینکه نمایندگی مؤسسه در سایر شهرهای آذربایجان غربی در حال دایر شدن است، به فعالیت ۳ شعبه این مرکز در ارومیه اشاره کرد و افزود: این موسسه برخلاف سایر مراکز یک شخصیت حقوقی دارای هیئت علمی، هیئت موسس و گروه‌های مختلف است و به همین سبب دامنه فعالیت آن بسیار گسترده و متنوع می‌باشد.
استعدادهای زبان در اندیشه سبز احسان بورسیه میشوند 
حسینی همچنین به روش‌های تدریس در این مؤسسه اشاره کرد و یادآور شد: این مرکز با بهره‌گیری از به‌روزترین امکانات و تجهیزات آموزشی اقدام به برگزاری کلاسها می‌کند و نزدیک به ۹۰ درصد فعالیت‌های آموزشی در داخل مؤسسه به زبان‌آموزان ارائه می‌شود که مطابق با استانداردهای روز اروپا است.
مدیر کالج‌های بین‌المللی اندیشه سبز احسان در پایان با اشاره به موفقیت زبان آموزان این مؤسسه در رشته‌های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری، در رابطه با شهریه کلاس‌های این مرکز گفت: با توجه به اهتمام این کالج در ارتقای دانش علمی هم اینک  این کلاس ها با ۵۰ درصد تخفیف شهریه برگزار می‌شود، البته این مؤسسه آمادگی لازم را دارد در صورت تعامل و همکاری ارگان‌ها و سازمانه‌ای مربوطه برای معرفی استعدادها زبان آموزان نخبه را بورسیه کرده و بعد از فارغ التحصیلی نیز زمینه را برای اشتغال پایدار آنها فراهم کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست