اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : اکنون که ۴۰ سال از بزرگ‌ترین تحول سیاسی، اجتماعی و حاکمیتی در تاریخ ایران می‌گذرد، مردم ایران دو انتظار دارند و می‌دانند که هر دو قابل انجامند و البته خود نیز حاضرند به سهم خود در تحقق آن‌ها مشارکت فعال داشته باشند. اول اینکه جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی با مشارکت قوی مردمی برگزار شود و دوم اینکه اقتصاد کشور از بحران کنونی خارج شود و مشکلات معیشتی مردم برطرف گردد.

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله ای، آورده است: تمام اهداف معنوی و مادی برای ملتی که مسلمان است و انقلابی است و از سرزمین وسیع و ثروتمندی برخوردار است قابل دستیابی هستند. ملت ایران از این ویژگی‌ها برخوردار است و به همین دلیل می‌تواند به اهداف معنوی و مادی مورد نظر خود برسد. اینکه امام خمینی رمز عبور بسیار مهم و کلیدی «ما می‌توانیم» را به شریان جامعه ایرانی تزریق کرد و در عمل، ملت ایران توانست خود را از یوغ رژیم ستم شاهی آزاد کند و استعمار خارجی و استبداد داخلی را کنار بزند به همین دلیل بود که به این توانائی باور داشت.

اکنون که ۴۰ سال از بزرگ‌ترین تحول سیاسی، اجتماعی و حاکمیتی در تاریخ ایران می‌گذرد، مردم ایران دو انتظار دارند و می‌دانند که هر دو قابل انجامند و البته خود نیز حاضرند به سهم خود در تحقق آن‌ها مشارکت فعال داشته باشند. اول اینکه جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی با مشارکت قوی مردمی برگزار شود و دوم اینکه اقتصاد کشور از بحران کنونی خارج شود و مشکلات معیشتی مردم برطرف گردد.

این دو انتظار که در عین حال دو هدف هستند، کاملاً با همدیگر ارتباط دارند و همدیگر را کامل می‌کنند. انقلاب اسلامی، که نظام جمهوری اسلامی از آن برآمده، اکنون برای ملت ایران هویت است. حفاظت از این هویت برای این ملت یک آرمان است که مردم پای آن می‌ایستند. برخلاف توهمات رئیس‌جمهور آمریکا و سران عربستان و رژیم صهیونیستی و ضدانقلاب‌های فراری و خارج نشین، ملت ایران به انقلاب اسلامی و نظامی که خود پدید آورده وفادار است و در چهلمین سال استقرار این نظام، این واقعیت را به رخ بدخواهان و دشمنان خواهد کشید.

در کنار این واقعیت، همه به ویژه مسئولین باید کمر همت برای پایان دادن به بحران اقتصادی و حل مشکلات معیشتی مردم ببندند و بیش از این به رنج مردم رضایت ندهند. در چند ماه اخیر، مردم با صبر و مقاومت، همراهی بسیار قابل تقدیری با مسئولین کردند و به دشمنان که هر لحظه دعوت به شورش و قیام علیه نظام می‌کردند پاسخ ناامید‌کننده‌ای دادند. این، سهم مردم است که درحال انجام است و مردم با هوشیاری تمام به آن پای‌بندی نشان می‌دهند. اما نباید این مردم را که هم در حفاظت از نظام و هم در تحمل رنج و سختی معیشتی به آنچه در توان دارند عمل می‌کنند، تنها گذاشت.

مردم، با مسئولین سخنانی دارند که متاسفانه گوش شنوائی برای شنیدن این سخنان وجود ندارد. مردم می‌گویند دوران شعار دادن به پایان رسیده و اینکه حتی ائمه جمعه در خطبه هایشان شعار ضرورت وحدت بدهند و بسیار زود آن را فراموش کنند و به این و آن بتازند با هیچ معیاری سازگاری ندارد. اینکه با هزینه کردن وقت و پول و امکانات، کنفرانس وحدت برگزار و به سخنرانی‌های تکراری و شعارهای بی‌پشتوانه اکتفا کنیم، مشکلی از کشور و جهان اسلام حل نمی‌شود.

ما اگر با نظارت دقیق بر عملکردها، پای بندی به قانون، جلوگیری از فسادهای مالی، پالایش تریبون‌های جمعه از عناصر تفرقه افکن، کنار گذاشتن افراد ضعیف از مسئولیت‌ها، برخورد با اخلالگران اقتصادی، میدان ندادن به افرادی که برای رسیدن به قدرت به دروغ و تهمت و سایر ابزارهای کثیف متوسل می‌شوند و حل و فصل مدبرانه موضوعات مهمی که برای کشور حیاتی هستند راه را برای یک تلاش همگانی در جهت غلبه بر مشکلات هموار کنیم، قطعاً به نتیجه خواهیم رسید.

مسئولان نظام باید این واقعیت را درک کنند که فقط با حل مشکلات داخلی و غلبه بر بحران اقتصادی و رفع تنگناهای معیشتی مردم است که پایه‌های نظام جمهوری اسلامی تقویت می‌شود و این نظام برای سایر ملت‌ها حرفی برای گرفتن خواهد داشت. ملت‌ها هنگامی ما را الگو قرار خواهند داد که صداقت ما را در برقراری وحدت داخلی و توفیق ما را در غلبه بر بحران اقتصادی مشاهده کنند. عبور از شعار و «به عمل کار برآید به سخندانی نیست» یعنی این. متاسفانه امروز کار ما از سخندانی گذشته و به سخنرانی کشیده و تا با این توهم سرگرم هستیم هیچ مشکلی حل نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست