اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص عدم رعایت قانون در بیمه محموله‌های گندم موجود در سیلوها و هدایت بیمه و درآمد آن به اقوام و نزدیکان مسئولان، به شرکت بازرگانی دولتی ایران در (آذربایجان غربی و اصفهان) تذکر داد.

جلال محمودزاده نماینده مهاباد در پرسشی از وزیر صنعت معدن تجارت پیرامون وجود تخلفات گسترده در شرکت غله و خدمات بازرگانی کشور خواستار شفاف سازی وزیر شد.

 در این راستا وزیر صمت در پاسخ به نماینده مهاباد در خصوص رعایت قانون در بیمه محموله‌های گندم موجود در سیلوها گفت: با توجه به تفاهمنامه و قرارداد های ذخیره سازی گندم با بخش خصوصی بیمه کردن ۲۰ درصد از ارزش گندم موجود در سیلوهای بخش خصوصی توسط آنها الزامی است.

رضا رحمانی ادامه داد: اما در خصوص استفاده از خدمات بیمه اقوام و نزدیکان مسئولان تذکر لازم توسط معاون برنامه ریزی شرکت بازرگانی دولتی ایران به مسئولان مربوطه در دو استان (آذربایجان غربی و اصفهان) داده شده است.

 پیش از این محمودزاده در سوالی تخلف مالی در تعدادی از ادارات کل و حیف و میل اموال دولتی و خارج نمودن غیر قانونی گندم از سیلوها و فروش آن در بازار آزاد توسط مدیران کل را هشدار داده بود.

 او همچنین از تخلف در واردات گندم و فروش گندم وارداتی به نام گندم ایرانی به دولت به وزیر تذکر داده بود.

 در این روستا وزیر پاسخ داد؛ در طی سه سال اخیر برای مصارف داخلی گندم وارد کشور نشده است و واردات توسط فعالان اقتصادی گندم و آرد پس از اخذ مجوزهای لازم انجام گرفته و گندم خارجی به جای گندم ایرانی در خریدهای تضمینی مشاهده نشده است.

 مقرر شده است تا وزیر صنعت معدن در روزهای آتی جهت پاسخگویی به موضوعات اشاره شده در سوال نماینده مهاباد در یکی از جلسات کمیسیون کشاورزی حاضر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست