اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی بر تشدید اقدامات کنترلی و پیشگیری از وقوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان تاکید کرد.

کامیار داهیم با اشاره به مرزی بودن آذربایجان غربی و احتمال وقوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان اظهارداشت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و آغاز فصل مهاجرت پرندگان مهاجر، به منظور جلوگیری از گسترش بیماری های کمپلکس تنفسی در واحد های پرورشی برتشدید اقدامات کنترلی جهت پیشگیری از شیوع بیماریهای تنفسی بویژه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان توسط فعالان حوزه طیور استان تاکید می شود.

وی ادامه داد: در این راستال به فعالان حوزه طیور استان اعم از شرکت های مرغ مادر، تخمگذار و پرورش دهندگان مرغ گوشتی صنعتی، طیور بومی و سایر ماکیان توصیه می شود ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی را جدی گرفته و هرگونه تلفات غیر عادی طیور را بلافاصله به شبکه های دامپزشکی گزارش دهند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است عنوان کرد: لازم است مرغداران، بدون هیچ قید و شرطی تمامی دستورالعمل های بهداشتی و امنیت زیستی دامپزشکی را رعایت و اجرایی کنند.

داهیم خواستار رعایت دقیق موازین بهداشتی از سوی مرغداران، تشدید کنترل در کشتارگاه ها  به منظور اتخاذ تدابیر لازم جهت پیشگیری از بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، اقدامات کنترلی در مبادی ورودی به استان، تشدید کنترل درکشتارگاه های طیور از جنبه های  بررسی گواهی های حمل بهداشتی، شستشوی قفس های های حمل مرغ زنده و خودروهای حمل محموله های مرغ زنده اعزامی به کشتارگاه و نیز آمادگی تیم های معدوم سازی با توجه به ضرورت اقدام سریع و  همچنین هماهنگی های لازم با دستگاههای فرابخشی شد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی همچنین از مسئولان بهداشتی و مدیریت واحدهای پرورش طیور استان درخواست کرد تا در اسرع وقت موارد بروز تلفات غیر عادی در واحدهای مرغداری را به شبکه های دامپزشکی گزارش کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست