اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

استاندار آذربایجان غربی گفت: توسعه زیرساخت‌ها اولین و موثرترین موضوع برای توسعه و شکوفایی ورزش است که باید مورد توجه قرار گیرد.

محمدصادق معتمدیان عصر پنجشنبه در پنجمین جلسه مشترک ستاد ساماندهی امور جوانان و شورای ورزش استان با تاکید بر لزوم توسعه ورزش اظهار کرد: هرگونه هزینه در حوزه ورزش، در واقع سرمایه گذاری برای رشد و بالندگی نسل جوان و نوجوان است.

وی لزوم تشکیل و بروزرسانی حرفه‌ای بانک اطلاعاتی فضای ورزشی استان را ضروری دانسته و افزود: پایش اطلاعات فضاها و نیازهای ورزشی می‌تواند اقدام تاثیرگذاری در توسعه ورزش استان باشد.

معتمدیان ادامه داد: با بررسی سرانه و شاخص‌های حوزه ورزش آذربایجان غربی، اتفاق خوبی در بهبود فضاهای ورزشی شهرستان‌های استان در یکسال اخیر صورت گرفته است.

وی ضمن تایید کاستی ها در تخصیص اعتبارات به حوزه ورزش یادآور شد: علیرغم کم بودن اعتبارات تخصیص یافته به حوزه ورزش، ورزشکاران آذربایجان غربی در رقابت‌های ملی و بین‌المللی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و مدال‌های رنگارنگ کسب کرده‌اند.

معتمدیان با اشاره به وجود پروژه‌های نیمه تمام ورزشی در استان گفت: به برکت سفر ریاست جمهوری به آذربایجان غربی، پروژه‌های نیمه تمام مورد توجه قرار گرفته و تکمیل این طرح ها، سهم بزرگی در توسعه ورزشی استان به سمت قهرمانی ایفا خواهد کرد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به کارنامه خوب استان در برگزاری مسابقات ورزشی ملی و جهانی در سال‌جاری، تاکید کرد: در سال ۱۴۰۲ هم آمادگی میزبانی مسابقات جهانی در رشته‌های مختلف ورزشی را داریم.

معتمدیان در ادامه تصریح کرد: با برنامه ریزی و تقویت دیپلماسی ورزشی، می توانیم سال آینده میزبان رقابت‌های بین‌المللی دیگر رشته‌ها بوده و ظرفیت‌های بالقوه استان را بیشتر معرفی کنیم.

وی با اشاره به حضور بانوان در جمع تماشاگران مسابقات کبدی افزود: حضور بانوان در بین تماشاگران، نشان دهنده فرهنگ بالای مردم ورزش‌دوست ارومیه برای میزبانی از مسابقات جهانی است.

وی ظرفیت های آذربایجان غربی در رشته فوتبال و والیبال را ارزشمند دانسته و افزود: ورزشکاران استان در تمامی رده‌ها و رشته‌های ورزشی تیمی، گروهی و انفرادی ظرفیت‌های لازم برای قهرمانی را دارند.

استاندار آذربایجان غربی توجه به رشته های فوتبال و والیبال را از مطالبات بحق ورزشی مردم استان دانسته و اظهار کرد: برای بهبود وضعیت این ۲ رشته ورزشی، پیگیری‌های لازم انجام شود تا به این مطالبه مردمی که طرفداران بسیاری دارد، پاسخ داده شود.

معتمدیان در ادامه تاکید کرد: از ظرفیت فرهنگی بالای تماشاگران برای برگزاری مسابقات چند جانبه با کشورهای همسایه و اثبات پتانسیل و توانایی استان برای میزبانی استفاده شود.

معتمدیان با تاکید بر لزوم توجه به بسترهای ورزشی استان گفت: باید در توسعه ورزش آذربایجان غربی همه جانبه عمل شده و صرفا بر ورزشکاران متمرکز نشود؛ چون ورزش استان در حوزه مربی و داور نیز نیاز به توسعه دارد.

وی ادامه داد: در صورت پیشرفت همه جانبه ورزشی، می‌توان در تصمیم گیری های ورزشی کشور نیز تاثیر گذار بوده و سهم ورزش استان را در سطوح بالا و فدراسیون‌ ها افزایش داد.

معتمدیان، توجه به ورزش جانبازان و معلولین را نیز الزامی دانسته و خواستار حمایت مجموعه‌های مدیریتی استان از ورزش این بخش شد.

سجاد بیرامی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی در ابتدای این جلسه گزارشی از روند برگزاری مسابقات کبدی ئ آخرین وضعیت توسعه ورزشی استان ارائه کرد و از روند رو به رشد زیرساخت ها و میزبانی ها گفت/

در این نشست از دست اندرکاران و مسئولان کمیته های برگزاری مسابقات جهانی کبدی جوانان که هفته گذشته به میزبانی ارومیه برگزار شد، تجلیل بعمل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست