اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از کاهش آمار بستری شدن،  بیماران مبتلا به آنفولانزا در استان خبر داد.

جواد آقازاده در بخش خبری سیمای استان اعلام کرد: موارد بیماران بستری در استان رو به کاهش است و آخرین آمار نشان می دهد طی آبان ماه امسال حدود ۲۹۶ نفر بستری بخاطر بیماری حاد تنفسی داشته ایم که در ۱۱ آذرماه به ۲۳ مورد رسیده است.

 او افزود: بر این اساس بیش از ۷۰ درصد کاهش بستری در بیماران را داشته ایم و این مطلب حاکی از این نیز است که بیماری آنفلوانزا در استان ما در واقع رو به کاهش است.

آقازاده ادامه داد: عدم حضور بیماران در اماکن عمومی، پوشاندن دهان و بینی با استفاده از دستمال هنگام سرفه و عطسه، شستن مرتب و مکرر دست ها با آب و صابون را برای پیشگیری از انتشار بیماری بسیار موثر خواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تاکید کرد: عدم استفاده از داروهای کورتون و آنتی بیوتیک در این بیماری و همچنین اجتناب از خود درمانی ضروری است.

با شیوع بیماری آنفولانزا در کشور ده ها تن جان باختند که ۳ نفر از آن ها ساکن آذربایجان غربی بودند.دانشگاه علوم پزشکی استان تا کنون آمار دقیقی مبنی بر تعداد مبتلایان و افراد بستری شده این بیماری را اعلام نکرده است.بیماری آنفلوانزا در منطقه مدیترانه شرقی از جمله ایران، ۴ تا ۶ هفته زودتر شروع شد و به سرعت افزایش یافت.علایم این بیماری به سرماخوردگی شباهت داشته ولی تفاوتهایی دارد از جمله اینکه آنفلوانزا بصورت حاد شروع می شود ولی سرماخوردگی تدریجی است . در آنفلوانزا سرفه ، درد عضلانی و خستگی مفرط بسیار بیشتر از سرماخوردگی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست