اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: پیگیر استقلال راه آهن استان از آذربایجان شرقی هستیم و طبق مصوبات انجام شده باید پیگیری های لازم در این خصوص انجام شود.

بهنام شهدی در اولین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان افزود: برای تحقق تجارت فرامرزی بررسی وضعیت، اصلاح روشها، زیر ساخت صادراتی و اجرایی نمودن برنامه عملیاتی ضروری است.

او ادامه داد: این مورد با بازبینی وضعیت بازارچه ها و گمرکات، توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی و هوایی، برگزاری جلسات برای بررسی مسایل و مشکلات زیرساختهای صادراتی در بازارچه ها و گمرکات ممکن خواهد شد.

معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه معادلات اقتصادی حاکم بر بازار اقتصاد جهان بعد از پساکرونا حتما تغییر خواهد کرد، گفت: باید توجه جدی به بازارهای هدف خصوصا استفاده از تجارت ترکیبی اوراسیا، تعیین مسیرهای کسب و کار صورت گیرد.

شهدی با اشاره به بحث گردشگری و توریسم و استفاده از ظرفیت ها و استعدادهایی موجود دراستان اظهار داشت: لازم است به توریسم درمانی، اکوتوریسم و ژئوتوریسم، بوم گردی توجه شود و جزو برنامه های توسعه اقتصادی استان طرح ریزی و عملیاتی شود.

او برندسازی و تجاری سازی در سالی که به نام سال جهش تولید نامگذاری شده را اولویت برنامه ها دانست و گفت: در این راستا می توان امسال برای سیب اشنویه، فرش تکاب و عسل خوی برنامه ریزی و برندسازی کرد.

معاون اقتصادی استاندار در ادامه لازمه این امر را استفاده از بازار سرمایه و بازار پولی برای تامین مالی عنوان کرد و افزود: بهره گیری از امتیازات و مزایای آن برای توسعه اقتصادی استان ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست