اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: صدور پروانه های ساختمانی صادره در شهرهای استان در سال ۹۸ نسبت به سال گذشته رشد ۸۶ درصدی داشته و پروانه های ساختمانی در مناطق روستایی نیز دارای ۲۸ درصد رشد بوده اند.

آیدین رحمانی در جلسه شورای فنی استان گفت: در سال ۹۸ مجموع پروانه های صادره در شهرهای آذربابجان غربی به ۳ میلیون و ۴۶۱ هزار و ۲۷۰ مترمربع رسید که این میزان در مقایسه با سال ۹۷ به میزان ۸۶ درصد رشد داشته است.

او ادامه داد: براساس آمار ارائه شده از سوی شهرداری های استان این میزان پروانه برای احداث  ۱۹ هزار و ۱۱۶ واحد مسکونی صادر شده است افزود: این درحالی است که در سال ۹۷ مجموع پروانه های صادره یک میلیون هشتصد و پنجاه و دو هزار و پانصد و پنجاه و یک مترمربع برای ساخت ۹۵۵۱ واحد مسکونی بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به افزایش آمار ساخت وسازها در استان اظهار داشت: رعایت ضوابط و آیین نامه های ساخت وساز و جلوگیری از تخلفات ساختمانی باید در دستور کار مدیریت های شهری قرار گیرد و با متخلفان در مراجع رسیدگی با جدیت برخورد شود.

رحمانی با بیان اینکه رشد بی رویه سکونتگاههای غیررسمی و افزایش تراکم ساختمانی خارج از ضوابط طرح های تفصیلی و طرح های هادی شهری گفت: این مسئله موجب بروز مشکلات عدیده ای در حوزه های اجتماعی ، مدیریت شهری ، ترافیک و ناهنجاری ها در منظر و نمای شهرها می شود که باید مهندسان ناظر و شهرداری ها با گزارش به موقع از وقوع چنین تخلفاتی جلوگیری کنند.

او از افزایش ۲۸ درصدی ساخت و سازها در مناطق روستایی استان نیز خبرداد و افزود: سال گذشته دهیاری های استان پروانه ساخت  ۳۵۱ هزار و ۵۵۸ مترمربع واحد روستایی را صادر کرده اند که این میزان در مقایسه با سال ۹۷ به میزان ۲۸ درصد افزایش داشت.

رحمانی همچنین بر مقابله با تخریب اراضی ملِّی و کشاورزی توسط افراد سودجو نیز تاکید کرد و گفت: تخریب زمین های کشاورزی و احداث ویلا در مناطق روستایی از تهدید های بسیار جدی در مناطق روستایی است که در این زمینه نیز بخشداران و دهیاران مسئولیت مستقیمی بر عهده دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست