اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: توسعه تشکیلات قضایی و نیروی انسانی راهکار مناسبی برای رسیدگی به انبوه پرونده های ورودی به محاکم استان نیست .

ناصر عتباتی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه روسای دادگستری و دادستان های قدیم و جدید سردشت افزود: باید تلاش کرد تا با آسیب شناسی کانون های تشکیل پرونده به سمت استفاده از راهکارهای پیشگیری رفت.

وی با اشاره به کمبود نیروی قضایی و اداری دستگاه قضایی استان و اقدامات انجام شده در رفع این کمبودها اضافه کرد: باید با شناسایی مجموعه های پرونده ساز تکالیف این مجموعه ها را در انجام وظایف قانونی خود در زمینه پیشگیری، حفاظتی و مراقبتی خواستار شد و با ترک فعل ها برخورد کرد.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی اظهار کرد: امسال نیز نظیر سال گذشته برنامه عملیاتی دستگاه قضایی با همفکری در مجموعه مدیریتی استان تهیه و تبیین شده است که در آن اهداف و تکلیف همه مشخص است تا با حرکت بر مدار این برنامه شاهد رشد و تعالی دستگاه قضایی استان باشیم.

عتباتی همچنین گفت: هدف از این جابجایی ها حرکت به سمت تعالی و توسعه خدمت رسانی به مردم است و با تلاش مجموعه دادگستری و هماهنگی و هم افزایی تک تک مسوولان این امر ممکن خواهد بود.

وی افزود: مردم سردشت با نثار خون خود نهال انقلاب را آبیاری و از ارزشهای والای دینی آن دفاع کردند و امروز به برکت این ایثارگری ها و وجود رهبر فرزانه، این نظام الهی تکیه گاه و نقطه امیدی برای تمامی انسانهای آزاده جهان است.

عتباتی افزود: امروز به برکت وجود مردم بافرهنگ و نجیب و روحانیون سردشت، شاهد صلح و سازش بسیار مطلوب در این شهرستان هستیم که باید از این ظرفیت در تمامی امور بهره برد.

رییس شورای قضایی آذربایجان غربی تاکید کرد: شهرستان سردشت ظرفیت فوق‌العاده ای در زمینه گردشگری و سرمایه‌گذاری و اشتغال آفرینی و مبادلات بین المللی دارد ولی همه این امور نیازمند ۲ اصل امنیت و زیرساخت است؛ دستگاه قضایی با همکاری تمامی مجموعه های نظامی، انتظامی و امنیتی در تامین امنیت استان و شهرستان سردشت تلاش می کند و با برخورد سریع، دقیق، قاطع و بازدارنده با رفتارهای مجرمانه ای که امنیت  شهروندان را به خاطر می اندازد برای ایجاد امنیت تلاش می کند و هیچ گونه مماشاتی با این افراد ندارد.

وی تسریع در رسیدگی ها، تعیین تکلیف پرونده های قدیمی، توجه به حقوق بیت المال و حفاظت و صیانت از اراضی ملی و طبیعی، تکریم مراجعین، استفاده از اهرم حبس به عنوان آخرین راهکار آن هم برای کسانی که امنیت جامعه را بر هم می زنند و استفاده از جایگزین های حبس برای سایر افراد را از سوی رئیس و دادستان جدید دادگستری سردشت مورد تاکید قرار داد.

توسعه تشکیلات قضایی، تنها راهکار کاهش پرونده‌های ورودی به محاکم نیست

در ادامه این مراسم «رحمت اسماعیلی» به عنوان رئیس جدید دادگستری و «میررضا پاشائی» به عنوان دادستان جدید سردشت معرفی و از خدمات رییس سابق دادگستری و دادستان این شهرستان تجلیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست