اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون قضایی رئیس دادگستری کل آذربایجان غربی گفت: ۳۶ درصد از پرونده ها ی ورودی به شوراهای حل اختلاف آذربایجان غربی طی سالجاری ختم به صلح و سازش شده است.

هادی صمدی با اشاره به بیستمین سالروز تشکیل شوراهای حل اختلاف افزود: از ۳۰۴ هزار پرونده قضائی در هفت ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۴۸ هزار فقره پرونده در شوراهای حل اختلاف استان رسیدگی شده است که ۴۹ درصد کل پرونده‌های قضائی استان را شامل می‌شود.

رئیس شوراهای حل اختلاف آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: ۳۶ درصد از این پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف استان ختم به صلح و سازش شده است.

وی با بیان این که هشت پرونده قتل عمد نیز در هفت ماهه نخست سال جاری سازش داده شده و قاتل از قصاص حتمی نجات پیدا کرده است خاطرنشان کرد: با میانجی گری شوراهای حل اختلاف در سال جاری ۶۱۹ نفر از زندان‌های استان آزاد شده اند و در ۶۰۰ پرونده طلاق نیز از متارکه زوجین با سازش طرفین جلوگیری شده است.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: تمام شعب شوراهای حل اختلاف به سیستم “سمپ” یا همان سامانه مدیریت جامع پرونده‌های قضائی متصل هستند که ۹۵ درصد ابلاغ اوراق قضائی به صورت الکترونیکی به مردم ابلاغ می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست