اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: بوکان با وجود آنکه سومین شهر بزرگ و چهارمین شهرستان پرجمعیت آذربایجان غربی به شمار می‌رود ولی با گذشت سه دهه از تبدیل شدن به شهرستان متأسفانه کمتر توسعه یافته است.

به گزارش کردپرس، انور حبیب زاده در جلسه شورای برنامه ریزی آذربایجان غربی که با محوریت بررسی مشکلات شهرستان بوکان با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه این شهرستان از قافله توسعه استان عقب افتاده، ادامه داد: بوکان شهری نوپا و جوان به شمار می‌رود که لازم است همه مسئولان کشوری و استانی برای توسعه آن تلاش مضاعف داشته باشند تا از قافله توسعه استان دور نشود.

نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹ مورد از مشکلات این شهرستان در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح بوده و برای پیگیری آنها برنامه ریزی شده است.

حبیب زاده با تاکید بر اتمام پروژه‌های راهداری و راه‌سازی اضافه کرد: اتمام کریدور شمال به جنوب کشور و کنارگذر بوکان علاوه‌بر کاهش تصادفات موجب رونق اقتصادی شهرستان خواهد شد که نیاز است، تسریع در تکمیل آن مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار بوکان نیز در این جلسه گفت: با تلاش مسئولان استانی و شهرستانی ۸۰ مصوبه اقتصادی و عمرانی که در سفر استاندار آذربایجان غربی به بوکان در ابتدای امسال به تصویب رسیده، تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد تا مردم نتیجه آن را ببینند.

باباخان اسکندری ادامه داد: از مجموع مصوبات سفر استانی به این شهرستان ۱۸ مصوبه اجرایی شده و ۶۴ مصوبه دیگر تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

او خواستار ایجاد یک بخش جدید در شهرستان بوکان شد و ادامه داد: این شهرستان با تعدد روستاها لازم است که یک بخش دیگر به ۲ بخش مرکزی و سیمینه اضافه شود.

فرماندار بوکان همچنین خواستار صدور کد روستایی برای ۲ شهرک جوانان و نالشکینه این شهرستان شد و گفت: ۶ هزار نفر در این ۲ شهرک ساکن هستند که نه شهر به حساب می‌آیند نه روستا که لازم است کد روستایی به این ۲ شهرک اختصاص داده شود.

او با تاکید بر توسعه و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی شهر بوکان افزود: ۵۰ هکتار با ۶ منطقه سکونتگاه غیر رسمی در این شهر وجود دارد که با ساماندهی این مناطق مشکلات حاشیه نشینی بوکان رفع خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست