آوای مرز : مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۲۸ خدمات شرکت توزیع برق استان از طریق اینترنت ارائه می شود.
اکبر حسن بگلو اظهاردشت: بیشتر خدمات شرکت توزیع برق به صورت الکترونیکی برای کمک به مردم و تسریع در انجام کارها انجام میشود و در حال حاضر تعداد خدمات الکترونیکی شده این شرکت به ۲۸ خدمت رسیده است.
وی ادامه داد: صرفهجویی در وقت و کاهش هزینه برق از مزایای الکترونیکی شدن خدمات است و تمام مأموران موظف هستند به هنگام تحویل قبض، شماره مشترک را نیز دریافت و ثبت کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجانغربی گفت: تاکنون ۹۹ درصد از مشترکان برق استان در راستای اجرای «طرح ملی قبض سبز» نسبت به ثبت شماره تلفن خود اقدام کرده اند.
حسنبگلو اظهار داشت: سالانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن کاغذ برای ارائه قبوض کاغذی به مشترکان مصرف میشود که برای احترام به طبیعت و استفاده از خدمات غیرحضوری، تغییر قبوض کاغذی به پیامکهای تلفن همراه یا تلفن ثابت تغییر خواهد یافت.
وی بیان کرد: با حذف قبوض کاغذی صورتحساب برق مصرفی هر مشترک از طریق پیامک برای مشترکان ارسال میشود و مشترکان باید در اسرع وقت نسبت به ثبت شماره تلفن همراه خود در سامانه شرکت توزیع نیروی برق آذربایجانغربی اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجانغربی ادامه داد: در راستای دریافت خدمات غیرحضوری شرکت برق، سامانه تلفنی ۱۵۲۱ نیز فعال است که از طریق این سامانه میتوان نسبت به پرداخت قبوض بهای برق مصرفی اقدام کرد.
وی گفت: در صورتی که مردم از خدمات اینترنتی جهت اعلام کارکرد، مشاهده قبض و پرداخت آن استفاده کنند، این امکان مهیا میشود که چاپ قبض کاعذی متوقف شده و هزینههای صرفهجویی شده در این حوزهها صرف گسترش و بهبود سیستم توزیع برق شود.