اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : موضوع انتقال قرارگاه شمال‌غرب ارتش از ارومیه به تبریز در صحن علنی شورای اسلامی ارومیه عصر روز شنبه مطرح و بر ضرورت ماندگاری این قرارگاه در ارومیه تاکید شد.

قرارگاه شمال غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم اکنون سه لشکر عملیاتی در استان‌های قزوین، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی در اختیار دارد و در سطح شمال غرب کشور بیش از ۲۰ یگان عمده در کنترل عملیات دارد. به گزارش مهر ؛ در سال‌های اخیر بحث انتقال قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب ارتش نزاجا از ارومیه به تبریز مطرح است که این موضوع امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر ارومیه مطرح و مورد گلایه اعضای حاضر در نشست قرار گرفت.

اجازه خروج قرارگاه شمال غرب ارتش از ارومیه را نمی‌دهیم

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در این جلسه در خصوص طرح انتقال قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب ارتش نزاجا با تأکید بر اینکه اجازه نخواهیم داد تا قرارگاه شمال غرب ارتش از ارومیه انتقال یابد، گفت : اجازه ندهیم برخی افراد تصمیمات سلیقه‌ای بگیرند و ما سینه مان را در برابر این تصمیم سپر می‌کنیم.

رسول اصغرزاده در خصوص انتظارات ارتش برای عمل کردن شهرداری به توافقات صورت گرفته در بازگشایی خیابان شهید سلیمانی افزود: در سایه تلاش‌های نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی است که امنیت و توسعه شهری را می‌توانیم شاهد باشیم.

وی عنوان کرد: مصوبات شورای شهر درباره توافقات شهرداری با ارتش، توسط هیئت تطبیق رد شده و برای حل این موضوع مصوبات به شورای حل اختلاف رفته و منتظر نظر آنها هستیم.

اصغرزاده از مساعدت ارتش در بازگشایی خیابان ارتش که منجر به راحتی مردم شده است، تشکر کرد و یادآور شد: چنانچه آزادسازی و گشایشی در کار بوده به نفع و برای مردم بوده و اگر اقدامی شده به نفع تمامی شهروندان است.

وی با بیان اینکه با رویکرد کنونی و سازنده ارتش امیدواریم در این دوره از شورای شهر و به زودی شاهد حل شدن مشکلات باشیم، تصریح کرد : اصلاح سرعت گیرهای خیابان ارتش با هدف رفاه پرسنل زحمتکش ارتش در دستور کار قرار گیرد.

اصغرزاده با اشاره به تعیین سرپرست جدید سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه عنوان کرد: ساختار سازمان فرهنگی در شش ماه اخیر چندین بار دچار تغییرات اساسی شده است و این موجب اختلال در امور خواهد شد.

وی اظهار کرد: رئیس جدید سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی نباید به قلع و قمع و جابجایی سراسیمه پرسنل دست بزند و باید بر اساس یک مطالعه هر اقدامی را پیش برد.

تعامل ارتش و مدیریت شهری ارومیه ضروری است

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در این نشست گفت: ارتش در زمین‌های لشکر ۶۴ مغایر با آنچه که مقرر بود اقدام به ساخت و ساز کرده که موجب بروز مشکلاتی خواهد شد و انتظار داریم هرگونه اقدامی با هماهنگی مدیریت شهری انجام شود.

حجت الاسلام محمد خلیل پور با بیان اینکه ارتش و مدیریت شهری ضروری است تعامل کنند، افزود: ما نمی‌خواهیم در خصوص زمین‌های لشکر ۶۴، ارتش متضرر شود بلکه خواستار متنفع شدن این مجموعه هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به اقداماتی در گذشته گفت: برخی تعهداتی که از سوی مدیریت شهری قبلاً و طی سی سال پیش انجام گرفته غیرقانونی است و امروز امکان اجرایی شدن وجود ندارد اما شهرداری ارومیه در صورت وجود توافقاتی باید به تعهدات خود عمل کند.

خلیل پور با اشاره به مطالبه جانشین قرارگاه شمال غرب ارتش در خصوص فضاسازی در راستای عملیات کربلای ۷ در سطح شهر ارومیه ادامه داد: در راستای فرهنگ ایثار و شهادت، ارتش هر پیشنهادی داشته باشد مدیریت شهری از آن استقبال می‌کند.

وی با بیان اینکه باید مشکل ۵۴ ساله بین مدیریت شهری و ارتش باید حل شود، تصریح کرد: صحبت‌هایی که در خصوص انتقال قرارگاه ارتش از ارومیه مطرح می‌شود ظلم ارتش به خود است و موجب عقب نشینی ۱۵۰ کیلومتری قرارگاه‌ها از مرزها خواهد شد.

خلیل پور تأکید کرد: در تعامل با ارتش به دنبال برد و باخت طرفین نیستیم و این منافع مردم است که اولویت بر همه امور دارد و شورای شهر و شهردار در این راستا آمادگی هرگونه هماهنگی و همکاری را دارد.

در برابر خروج قرارگاه شمال غرب ارتش از ارومیه مقاومت خواهیم کرد

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در این نشست در حضور جانشین قرارگاه شمال غرب ارتش برگزار شد، افزود: ارتش توقعات به حق و بجایی دارد ولی اینکه بخواهند قرارگاه را به نام شمال غرب از آذربایجان غربی خارج کنند، مدیریت شهری با چنگ دندان نباید این اجازه را بدهد.

حسین پناهی با بیان اینکه حق و حقوق استان آذربایجان غربی اکثراً رعایت نمی‌شود افزود: شورای شهر با تمام توان در کنار ارتش خواهد بود و مردم نیز از موضوع ماندگاری قرارگاه قطعاً حمایت خواهند کرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه تصریح کرد: نباید از گذشت و نگاه ارتش در حقوق خود سو استفاده کرد و در قبال ارتش باید همانند سایر ارگان‌ها عمل کنیم.

عضو شورای شهر ارومیه گفت: به صراحت از حق ارتش دفاع می‌کنم و از همکاری ارتش در موضوع پادگان نیز سپاسگزارم اما کمک کنیم این شهر از وضعیت بحرانی خارج شود.

وی ادامه داد: هم اکنون اراضی لشکر ۶۴ گلوگاه تنفسی شهر است و این موضوع نباید تحت الشعاع سایر مسائل قرار بگیرد و در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب باید منافع مردم در اولویت امور باشد.

پناهی تصریح کرد: باید از این وضعیت ایجاد شده خارج شویم چرا که ارتش و شهرداری دچار بلاتکلیفی شده و مردم نیز در این خصوص مطالبه دارند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه همچنین با اشاره به لزوم ایجاد کمربندی سبز در ارومیه، این پروژه را برای ارومیه حیاتی خواند و گفت: مجموعه شهرداری خودش برای خرید زمین جهت اجرای این پروژه وارد عمل شود تا موانع برداشته شود.

عضو شورای شهر ارومیه درباره نحوه دفع آب‌های خروجی هم گفت: بحث آب‌های خروجی معضلی برای شهرستان است و الان دارد به یک مشکل بزرگ تبدیل می‌شود، این تهدید را شهردار می‌تواند به فرصت تبدیل شود تا اتفاق تلخ دیگری نیفتد.

انتقال قرارگاه شمال غرب ارتش به تبریز موجب دغدغه امنیتی برای ارومیه است

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در صحن علنی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: دغدغه اصلی امروز عدم انتقال قرارگاه شمال غرب ارتش از ارومیه به تبریز است.

احد یوسفی خاطرنشان کرد: این کار علاوه بر ایجاد دغدغه‌های امنیتی برای شهروندان، باعث خواهد شد همشهریانی که در این قرارگاه مشغول خدمت هستند از شهر خود به دیگر نقاط انتقال یابند.

وی با بیان اینکه اعضا شورای شهر به نمایندگی از سوی مردم شهر ارومیه با این کار مخالف هستند، ادامه داد: مدیریت شهری در تبریز از این موضوع حمایت می‌کند که باید ما نیز از عدم انتقال قرارگاه حمایت کنیم.

پیشنهاد آزمون تعیین سطح برای کارکنان رسمی، تلاش برای خواهرخواندگی ارومیه با با سایر شهرهای کشور و یا شهرهای کشورهای هم مرز با ارومیه شفافیت شهردار ارومیه در خصوص عزل و نصب‌ها از دیگر موارد مورد طرح در صحن علنی امروز شورای اسلامی شهر ارومیه بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست