اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : کارگران نیشکر هفت تپه، کارگران گروه ملی فولاد اهواز، کارگران هپکو اراک، کارگران آذراب و …. در طول ماه‌ها و سال‌های اخیر بارها به عدم پرداخت حقوق و مطالباتشان تجمعات اعتراضی برگزار کرده اند. اگر اطلاعات کامل باشد می توان لیست بلندبالایی از کارگران در نقاط مختلف کشور تهیه کرد که با مشکلات و مسائل مشابهی دست و پنجه نرم می کنند. متاسفانه مقامات و مسئولان نیز خیلی کم به مشکلات این قشر زحمتکش رسیدگی می کنند. نکته مهم این است نباید این تلقی بین کارگران بوجود آید فریادرسی وجود ندارد و تا زمانی که معترض نشوند حق و حقوق آنها پرداخت نمی شود.

هر چقدر به نیازها و دغدغه های اقشار مستضعف و ضعیف در جمهوری اسلامی بی توجهی شود به همان نسبت و میزان نشان دهنده دور شدن از اهداف و آرمان های اولیه انقلاب است. قرار نبود وقتی جمهوری اسلامی برپا شد حقوق و انواع و اقسام مزایا برای مدیران و مسئولان ردیف شود اما کارگران برای دریافت حقوق بخور و نمیر خود گرفتار و آواره شوند. اگر سیستم اقتصادی که ایجاد شده حقوق نامتعارف، پاداش و مزایای آن چنانی برای مدیران و مقامات و مسئولان در نظر می گیرد و ماه تمام نشده فیش های چند ده میلونی آن ها واریز می شود اما کارگر برای دریافت حقوق ۱ یا ۲ میلیونی خود باید ماه ها و بلکه سال ها معطل بماند که آن هم مشخص نیست در نهایت پرداخت شود حتماً این رویه ایراد و اشکال جدی دارد و باید در آن بازنگری شود.

رهبر انقلاب در یکی از دیدارها با اعضای هیات دولت در سال ۱۳۹۵ درباره فاصله میزان حقوق مدیران و کارگران و بر همدردی با مردم تاکید داشته اند.

فراتر از این موضوع مگر قرار نبود بر اساس ماده ۲۹ برنامه ششم در سال اول اجرای برنامه، سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران توسط دولت ایجاد شود و امکان دسترسی برای نهادهای نظارتی و عموم مردم فراهم شود. عدم اجرای این ماده برنامه ششم توسعه که اتفاقا دولت بر اساس آن مکلف شده بود نباید موجب شک و تردید شود که واقعاً هنوز داستان حقوق های نجومی و پرداخت های نامتعارف تمام نشده است. اگر دولت با این پدیده برخورد کرده چرا به اجرای این ماده قانونی گردن نمی نهد.

به گزارش الف ؛ اگر وضعیت اقتصادی مشکل دارد، اگر تحریم ناکارآمدی ها را آشکار کرده، اگر دولت قابلیت و توانایی ندارد تولید را از رکود نجات دهد قرار نیست کارگران و طبقات پایین جامعه به لحاظ اقتصادی و معیشتی، هزینه ضعف و کم کاری مدیران ناکارآمد و نجومی بگیر را بدهند، چرا نباید این مشکلات بر همه سرشکن شود. مطمئن باشید اگر چند ماهی، مدیران مثل کارگران حقوق دریافت کنند وضعیت بهتر هم می شود و سیستم تولیدی و بوروکراسی ناکارآمد کنونی تحرک بیشتری پیدا می کند. شاید هم اگر پاداش و مزایا، پول سفر، هزینه موبایل و …. مدیران قطع شود پرداخت حقوق همه برای دولت امکان پذیرتر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست