اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: با توجه به حجم گسترده تخلف در حوزه توزیع آرد، دولت تصمیم گرفته یارانه نان را که پیش از این به گندم تعلق می گرفت، مستقیماً به نانوایان پرداخت شود.

نادر صادقی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با تاکید بر برخورد با مفسدان و متخلفین بازار، افزود: شرایط بازار با مدیریت صحیح می تواند به سود مردم باشد و دستگاههای متولی ملزم به بسیج نیروها جهت جلب رضایت مردم هستند.

و با اشاره به اجرای طرح یارانه نان جهت مقابله با قاچاق آرد در آینده، افزود: با توجه به حجم گسترده تخلف در حوزه توزیع آرد، دولت تصمیم گرفته یارانه نان را که پیش از این به گندم تعلق می گرفت، مستقیماً به نانوایان پرداخت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اعلام اینکه با اجرای این طرح قیمت نان تغییری نخواهد کرد، گفت: در طرح مذکور نانوایی ها به کارت خوان های هوشمند متصل می شوند تا به ازای تعداد نان های فروخته شده، یارانه نان در قالب ما به التفاوت قیمت به نانوا تعلق گیرد.

صادقی جلوگیری از آزادفروشی آرد توسط نانوایی ها را یکی از فواید طرح مذکور عنوان کرده و افزود: با توجه به تنش جهانی گندم و ضرورت مقابله با قاچاق آرد برای تأمین امنیت غذایی مردم، با اجرای این طرح شرایط برای شناسایی و برخورد با نانوایی های متخلف که آرد را به صورت آزاد می فروختند، فراهم شده و جلوی قاچاق آرد گرفته می شود.

او همچنین با اشاره به اینکه در این طرح آرد با قیمت واقعی در اختیار نانوا قرار خواهد گرفت، بیان کرد: وقتی آرد به قیمت واقعی به نانوا داده شود، تخلف مربوط به انگیزه فروش آن به صورت آزاد در بازار از بین خواهد رفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه با اجرای طرح مذکور تغییری در حجم و قیمت نان صورت نمی گیرد، افزود: در کنار کنترل قیمت نان، نظارت بر کیفیت نانی که به دست مردم می رسد نیز ضروری است.

صادقی با تاکید بر آموزش و اقناع سازی نانوایان و مردم پیش از اجرای طرح، تاکید کرد: اطلاع رسانی لازم پیش از اجرای طرح یارانه نان باید درخصوص جامعه هدف صورت پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست