اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  مدیرکل پزشکی قانونی تهران گفت: با توجه به انجام آزمایش‌های متعدد از پیکر مهسا امینی، علت مرگ تا سه هفته آینده اعلام خواهد شد.

 بر اساس خبری که خبرگزاری صداوسیما منتشر کرده است مهدی فروزش درباره آخرین وضع رسیدگی به پرونده فوت مهسا امینی در پزشکی قانونی تهران افزود: اداره کل پزشکی قانونی استان تهران بعد از اطلاع از فوت مرحومه مهسا امینی با دستور مقام قضایی، تیم مجرب تخصصی پزشکان قانونی برای بررسی این پرونده تشکیل داد.

وی گفت: جسد مرحومه امینی به سالن تشریح مرکز تشخیصی کهریزک انتقال پیدا کرد و معاینه ظاهری و کالبدگشایی با در نظر گرفتن معیار‌ها و شاخص‌های علمی و مستند سازی انجام شد.

فروزش ادامه داد: نمونه‌های لازم برای سم شناسی و آسیب شناسی از پیکیر متوفی برداشته و به آزمایشگاه‌های تخصصی استان تهران ارسال شد.

وی افزود: بعد از حصول نتایج آزمایش‌ها و سوابق پزشکی نامبرده با اخذ نظریه‌های تخصصی رشته‌های مورد نظر علت تامه فوت متعاقبا اعلام میشود.

فروزش درباره کوتاه‌ترین زمان اعلام علت مرگ مرحومه مهسا امینی، گفت: با توجه به اینکه آزمایش‌های انجام شده بخشی آسیب شناسی است، حدود دو الی سه هفته فرایند آزمایش‌ها انجام می‌شود و پس از این مدت علت فوت به مقام قضایی اعلام می‌شود.

دستور رئیس قوه قضائیه

حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان در پیامی ضمن عرض تسلیت به پدر ، مادر و تمامی بازماندگان مرحومه مهسا امینی ، از پیگیری و بررسی این پرونده توسط دستگاه قضایی استان خبر داد.
 حجت الاسلام حسینی از دستور ریاست معظم قوه قضاییه برای تشکیل پرونده ویژه در این خصوص در دادگستری استان تهران خبر داد .

وی افزود : دادگستری استان کردستان بویژه هیات نظارت و بازرسی و حفظ حقوق شهروندی دادگستری استان بررسی پرونده آن مرحومه را بصورت ویژه و جدی پیگیری خواهند نمود و نتیجه این اقدامات به اطلاع عموم مردم خواهد رسید و در صورت احراز هرگونه قصور یا تخلفی با خاطیان برخورد قاطع و قانونی صورت خواهد گرفت.

 ورود بازرسی فراجا و دستگاه قضایی درباره حادثه رخ داده

سخنگوی فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی از ورود بازرسی فراجا و دستگاه قضایی درباره حادثه رخ داده برای «مهسا امینی» خبر داد و گفت که باید شیوه‌های مواجهه با ناهنجاری‌های فرهنگی تصحیح شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سارا فلاحی نماینده مردم استان ایلام در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به حادثه رخ داده شده برای مهسا امینی گفت: فراکسیون زنان و خانواده برای بررسی جوانب این ماجرای تلخ تماس‌هایی با نهادهای ذی‌ربط همچون نیروی انتظامی و پزشک قانونی گرفته است.

وی ادامه داد: بازرسی فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا) و دستگاه قضا به این مساله ورود جدی داشته و اعلام کرده که فیلم ماجرا موجود است و در صورت لزوم منتشر می شود. با این حال هنوز اطلاعات دقیقی از چرایی و چگونگی ماجرا به شکل متقن و قابل استناد دریافت نکردیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: فارغ از این که این جمع بندی‌ها به کجا ختم می‌شود، این حادثه تلخ قابل اغماض نیست و هر نهاد و هر فرد مقصر که قصوری داشته، باید پاسخگو بوده و مجلس هم به دقت این مهم را پیگیری می کند.

وی تاکید کرد: قطعا باید عواملی که باعث جریحه دار شدن افکار عمومی، ایجاد هزینه برای نظام جمهوری اسلامی و تحت الشعاع قرار دادن زحمات نیروی انتظامی می شوند، پاسخگو باشند. فراکسیون زنان نیز به دقت و با حساسیت خاص موضوع مذکور را پیگیری می‌کند.

فلاحی ادامه داد: باید شیوه‌های مواجهه با ناهنجاری‌های فرهنگی بدون آموزش و توجه به تبعات آن تصحیح شود. افرادی که مسئول چنین برنامه‌ای هستند نیز باید آموزش‌های لازم را ببینند که برای مقابله با یک منکر، خودشان منکرهای بزرگ‌تری مرتکب نشوند.

وی افزود: قطعا چه در اسلام و چه در گفتمان انقلاب اسلامی اوجب واجبات حفظ جان انسان ها و آبروی آن‌هاست که در هر شرایطی و با هر مرام و مسلکی باید از آن‌ها حفاظت کرد.

وی در پایان گفت: نکته بعدی این است که ما متاسفانه  اولویت را به فرهنگ سازی نداده‌ و نتوانسته‌ایم سیاست‌های بالادستی را به درستی اجرا کنیم. امیدواریم دیگر شاهد چنین حوادث تلخ و نگران کننده‌ای نباشیم.

امنیت کامل در سقز و کردستان

معاون سیاسی، امنیت و اجتماعی استاندار کردستان اعلام کرد در حال حاضر امنیت کامل در شهر سقز برقرار است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

مهدی رمضانی  افزود: هیچ کس در این شهرستان کشته نشده است و ادعای کشته شدن یک شهروند سقزی در تجمع امروز، فضاسازی رسانه ای توسط ضد انقلاب است.

وی با بیان اینکه چند نفر که مقابل فرمانداری این شهرستان سنگ پراکنی کرده بودند به صورت سطحی زخمی شده اند تاکید کرد که چند مامور انتظامی نیز به صورت سطحی زخمی شده اند ولی حال عمومی همه آنها اعم از مردم و ماموران مساعد است و تحت درمان هستند.

وی از مردم استان کردستان و شهرستان سقز خواست به شایعات رسانه های ضد انقلاب توجه نکنند.

ظهر امروز شنبه بعد از تشییع و خاک سپاری پیکر «مهسا امینی» دختر ۲۲ ساله سقزی که روز گذشته /جمعه / در بیمارستان کسری تهران جان باخت، شماری از مردم با هدف پیگیری دلیل فوت این خانم جوان، در مقابل فرمانداری ویژه شهرستان سقز تجمع کردند که از میان تجمع کنندگان، تعدادی اقدام به سردادن شعارهای اعتراضی کردند که بعد از ساعاتی به منازل خود برگشتند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست