اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: تور خبری راه وشهرسازی آذربایجان غربی با حضور بیش از ۴۰ نفر از خبرنگاران رسانه های استانی برگزار شد.

محمد دیبایی در این رابطه، اظهار داشت: این تور با هدف بازدید خبرنگاران از طرح های منتهی به پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای تردد زائران اربعین حسینی برگزار شد.

وی ادامه داد: بازدید از طرح راهسازی قطعه دوم محور محدیار – بناب نخستین پروژه بازدیدی خبرنگاران بود و این طرح راهسازی ۷.۵ کیلومتر طول دارد و بیش از ۴۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

رییس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: تقاطع غیرهمسطح سه راهی محمدیار، دومین طرح بود که مورد بازدید خبرنگاران قرار گرفت و این طرح نیز آماده بوده و بخشی از آن زیربارترافیک رفته است و تا اربعین امسال به صورت کامل زیربارترافیک خواهد رفت.

دیبایی بیان کرد: محور حیدرآباد – نقده با ۵۰ درصد پیشرفت اجرایی از مسیرهای منتهی به پایانه مرزی تمرچین بوده و سومین طرحی بود که توسط خبرنگاران رسانه های جمعی مورد بازدید قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بزرگراه بین المللی نقده – پیرانشهر مقصد بعدی خبرنگاران بود که مورد بازدید قرار گرفت و این طرح ۵۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد و بخشی از این مسیر تا اربعین امسال زیربارترافیک خواهد رفت.

رییس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: محور پیرانشهر – سردشت مقصد نهایی بازدید خبرنگاران از طرح های راهسازی منتهی به پایانه مرزی تمرچین بوده و این طرح نیز پیشرفت ۳۰ درصدی دارد.

دیبایی اضافه کرد: در پایان این تور خبری نشست خبری مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی برگزار گردید و در نهایت به مناسبت روز خبرنگار از خبرنگاران با اهدای لوحی تجلیل شد.

پیشرفت ۹۸ درصدی تقاطع غیرهمسطح محمدیار

 رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: روند اجرایی تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی محمدیار بیش از ۹۸ درصد پیشرفت اجرایی داشته و آماده بهره برداری است.

سعید اسدی در بازدید خبرنگاران از پروژه‌های راهسازی مسیر اربعین اظهار کرد: روند اجرایی طرح تقاطع سه راهی محمدیار با جدیت دنبال می‌شود تا تردد زائران اربعین در این محور به سهولت انجام شود.

وی افزود: تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی محمدیار معضل ترافیکی در کریدور بزرگراهی غرب کشور را رفع و زمینه تردد زائران را تسهیل می‌کند.

رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این سه‌راهی از محورهای پرتردد در ایام اربعین است، اضافه کرد: در همین راستا این پروژه به صورت شبانه روز در حال ساخت و ساز بوده و اکنون قبل از افتتاح برای سهولت تردد مسافران، با رعایت نکات ایمنی در حال استفاده است.

اسدی در خصوص اعتبار این پروژه گفت: برای روند اجرای تقاطع غیر همسطح سه راهی محمدیار بیش از ۶۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده و این طرح در مراحل پایانی است

پیشرفت ۶۰ درصدی جاده نقده – پیرانشهر

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی هم در جریان این بازدید به رسانه ها گفت: پروژه بزرگراه بین‌المللی نقده – پیرانشهر با ۳۳ کیلومتر طول کل مسیر، پیشرفت ۶۰ درصدی دارد.

سیدمحسن حمزه‌لو از قطعه نخست بزرگراه نقده – پیرانشهر، افزود: این مسیر ۱۰ کیلومتری با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده برای تعریض و بهسازی محور، حدود ۴۵ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی این قطعه در دست اجراست و حدود چهار کیلومتر آن پیش از این زیر بار ترافیک رفته است.

حمزه لو اضافه کرد: حدود ۶ کیلومتر از این محور نیز تا اربعین امسال به بهره‌برداری می‌رسد و آماده تردد زائران اربعین حسینی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اجرای عملیات در بزرگراه نقده – پیرانشهر را در راستای تسهیل تردد حمل‌ونقل دانست و اظهار کرد: کاهش بروز تصادفات و تلفات جاده‌ای از دلایل عمده بهسازی این مسیر است تا سهولت تردد برای زائران اربعینی شکل گیرد.

حمزه لو گفت: قطعه دوم بزرگراه نقده – پیرانشهر نیز ۲۴ کیلومتر طول دارد و بیش از پنج کیلومتر از آن زیر بار ترافیک رفته است و تا اربعین پنج کیلومتر دیگر آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: طرح ساماندهی ۲.۵ کیلومتر از ورودی پیرانشهر از سمت نقده نیز انجام شده و برای اجرای این طرح نیز ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

محور بزرگراهی سه راهی محمدیار به بناب ۴۰ درصد پیشرفت دارد

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: عملیات اجرایی ۷.۵ کیلومتر از قطعه ۲ محور سه‌راهی محمدیار – بناب در دست اجرا بوده و این طرح ۴۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

حمزه لو اظهار کرد: برای اجرای این طرح ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

وی افزود: در حال حاضر این طرح ۴۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد که اجرا و بهره‌برداری از این طرح موجب کاهش ترافیک جاده‌ای و کاهش تصادفات می‌شود.

حمزه لو اضافه کرد: طبق قرارداد، اجرای این طرح در طول یک سال انجام می‌شود و زیر بار ترافیک می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به کاهش ۳۰ کیلومتری مسیر محمدیار – بناب با اجرای این طرح ادامه داد: کاهش آلایندگی زیست محیطی، حفظ تالاب‌های منطقه، کاهش تصادفات جاده‌ای و افزایش ایمنی از جمله مزیت‌های بهره‌برداری از محور سه‌راهی محمدیار – بناب است.

بهسازی محور حیدرآباد و نقده هم ۵۰ درصد پیشرفت دارد

حمزه لو همچنین گفت: پروژه تعریض و بهسازی محور حیدرآباد – نقده پیشرفت ۵۰ درصدی دارد که اجرای کامل آن، زمینه سهولت تردد در این محور را فراهم می‌کند.

وی افزود: پروژه تعریض و بهسازی محور حیدرآباد – نقده نقش مؤثری در تسهیل و ایمن‌سازی تردد مردم منطقه و سهولت تردد زائران اربعین حسینی دارد.

وی اضافه کرد: محور حیدرآباد – نقده حدود ۱۹.۵ کیلومتر طول داشته و هفت کیلومتر از این مسیر پیش از این زیربار ترافیک رفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با بیان اینکه عملیات اجرایی این مسیر با تمام توان در ۱۲.۵ کیلومتر در حال انجام است، ادامه داد: بخشی از این محور نیز تا اربعین امسال با حدود ۶ کیلومتر آماده بهره برداری می‌شود.

حمزه‌لو اظهار کرد: ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌های دسترسی به پایانه‌های مرزی در کنار تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور در رأس برنامه‌های اجرایی مجموعه راه وشهرسازی آذربایجان‌غربی قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست